۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۳۷

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت قزوین:

۶۱۴میلیون دلار کالا از قزوین به خارج از کشور صادر شد

۶۱۴میلیون دلار  کالا از قزوین به خارج از کشور صادر شد

قزوین- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین گفت: در ۱۱ ماه گذشته ۵۹۰ هزار تن کالا به ارزش ۶۱۴ میلیون دلار از استان قزوین صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کبیری روز شنبه در حاشیه نشست کارگروه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور منوچهرحبیبی معاون امور اقتصادی استاندار در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آمارهای مربوط به  سایر گمرکات کشور در ۱۱ ماه سال جاری ۵۹۰ هزار تن کالا به ارزش ۶۱۴ میلیون دلار از استان قزوین به سایر نقاط دنیا صادر شده است که ۳۷۶ میلیو دلار از گمرک استان قزوین صادر شده است.

وی افزود:صادرات استان از گمرکات قزوین در ۱۱ ماهه سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۶ درصد و از نظر ارزشی نیز ۱۰ درصد رشد داشته است.

کبیری اظهار داشت: ترکیب کالاهای وارداتی استان را عمدتا مواد اولیه، قطعات یدکی و دستگاهها ماشین آلات از کشور های چین، ترکیه، کره، هلند، آلمان، اسپانیا، هند، تایوان، سنگاپور و ایتالیا به استان وارد شده است.

وی تصریح کرد :کشور عراق در بین کشور های هدف صادراتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و حدود ۶۵ درصد کل صادرات استان به این کشور انجام می شود که حدود ۴.۳درصد از سهم صادرات را در بر می گیرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: کشور های ترکیه، افغانستان ترکمنستان، تاجیکستان، آذربایجان، ارمنستان، سوریه،   ایتالیا  کشورهای  اصلی هدف صادراتی استان قزوین که بعد از کشور عراق بالاترین سهم را در صادرات کالاهای تولید شده استان به خود اختصاص داده اند.

کبیری با بیان اینکه کالاهای صادراتی استان از سایر گمرکات کشور نیز صادر می شوند گفت: گمرکات مهران، پرویز خان، غرب تهران،   فرودگاه امام خمینی(ره)، مشهد، منطقه آزاد انزلی و آستارا از مهمترین گمرکاتی هستند که صادرکنندگان استان برای صادر کردن محصولات خود استفاده کرده اند.

کد خبر 3929607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha