۲۱ اسفند ۱۳۹۵، ۲۱:۲۸

رئیس تبلیغات اسلامی بروجرد خبر داد؛

بهره‌مندی ۳۰۰۰دانش‌آموز بروجرد از برنامه‌های قرآنی تبلیغات اسلامی

بهره‌مندی ۳۰۰۰دانش‌آموز بروجرد از برنامه‌های قرآنی تبلیغات اسلامی

بروجرد - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد از بهره مندی سه هزار دانش آموز و اقشار مختلف از برنامه های قرآنی سال ۹۵ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام صادق جعفرپور در سخنانی اظهار داشت: در سال جاری سه هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی از آموزش های قرآنی بهره مند شدند.

جعفرپور بیان کرد: در راستای ارتقای سطح قرآنی دانش آموزان تعداد ۱۵۰ برنامه قرآنی در زمینه های روخوانی، روانخوانی، تجوید، مفاهیم، حفظ، پیش دبستانی، تفسیر، محافل قرآنی، کرسی تلاوت، همایش، تجلیل در این شهرستان برگزار شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد همچنین اظهار داشت: برگزاری این برنامه های قرآنی در طول سال جاری با شرکت دانش آموزان مدارس و عموم مردم انجام شد.

حجت الاسلام جعفر پور در ادامه گفت: یکی از راهکارهای مبارزه با جنگ نرم، برگزاری کلاس های قرآنی است که تبلیغات اسلامی با همکاری اداره آموزش و پرورش، موسسات قرآنی، خانه های قرآن شهری و روستایی اقدام به برگزاری این کلاسهای قرآنی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری کلاسهای قرآنی، شناخت نیازهای مخاطب و قرآنی کردن نوجوانان و جوانان و اقشار مختلف جامعه است.

فعالیت ۱۱ خانه قرآن روستایی در شهرستان بروجرد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد از فعالیت ۱۱ قرآن روستایی در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام صادق جعفرپور گفت: با توجه به نقش مهم خانه ­های قرآن روستایی در ترویج آموزه ­های قرآنی در روستاها، در حال حاضر ۱۱ خانه قرآن روستایی در روستاهای این شهرستان مشغول آموزش قرآن به علاقمندان هستند.

وی با اشاره به نقش بسیار ارزشمند خانه ­های قرآن روستایی در آموزش قرآن به روستاییان، افزود: برگزاری کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، مفاهیم و حفظ و قرائت از مهم‌ترین دوره‌های آموزشی است که در خانه‌های قرآنی روستایی برگزار می‌شود.

حضور فعال و مستمر ۵۰۰ هیئت مذهبی در شهرستان بروجرد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد از حضور فعال و مستمر ۵۰۰ هیئت مذهبی در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام جعفرپور گفت: ۵۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده در این شهرستان فعالیت مستمر دارند و با ساماندهی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: سمت و سو دادن به هیئت‌های مذهبی در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی مناسب در حوزه دین، تبیین مفاهیم قرآنی و اهل بیت(ع) در دستور کار این اداره قرار دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد یکی از وظایف شورای هیئت های مذهبی را جلوگیری از انحرافات در اشعار مذهبی، مراثی و مداحی دانست و اظهار داشت: نظارت بر اشعار به منظور عدم دخل و تصرف در واقعیات اشعار مذهبی، واقعه عاشورا و سایر امور هیئت ها ضروری است و مدنظر قرار دارد.

حجت الاسلام جعفرپور ادامه داد: تبیین اهداف نظام مقدس، جلوگیری از تحریف عاشورا و تقویت هیئت های فعال را نیز از برنامه‌های شورای هیئات مذهبی عنوان کرد.

وی یاد آورشد: هیئت های مذهبی نقش مهمی در احیاء افکار دینی و تعظیم شعائر اسلامی بر اساس اصول صحیح و تایید شده و بدون آفاتی که در برخی از مراسم است، دارد.

کد خبر 3929776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha