۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۰۲

استاندار کردستان:

شهدا ناظر و گواه بر عملکرد مسئولان و مدیران هستند

شهدا ناظر و گواه بر عملکرد مسئولان و مدیران هستند

سنندج- استاندار کردستان بر ترویج فرهنگ شهادت طلبی تاکید و عنوان کرد: شهدا ناظر وگواه بر عملکرد مسئولان و مدیران هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز شهدا و تکریم از مادران و همسران شهدا که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه شهادت یک کلمه و واژه نیست، گفت: واژه شهادت بسیار وسیع بوده و اقیانوس بیکرانی است که امکان دستیابی ما به ساحل آن تاحدودی امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم به معنای مختلفی از کلمه شهادت و شهید نام برده شده است، عنوان کرد: پی بردن به عمق ماجرا برای انسان های عادی بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه کلمه شهادت یعنی گواهی دادن و شهید هم گواهی می کند، بیان کرد: نظام و انقلاب اسلامی ما برپایه خون شهدا شکل گرفته و این مهم بیانگر آن است که گواهی نظام و انقلاب به مُهر خون شهدا آغشته است.

استاندار کردستان ادامه داد: وقتی خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید شهدا زنده هستند پس گواهی دادن آنها نیز همچنان ادامه دارد.

زاهدی با بیان اینکه مُهری که پای نظام توسط شهدا زده شده همچنان پابرجاست، افزود: شهدا گواه و ناظر بر اعمال مدیران ومسئولان در نظام اسلامی ما هستند.

وی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی ما تمامی مردم مسئولیت حفظ و پاسداری انقلاب را دارند، گفت: هر فردی به متقضای مسئولیتی که دارد برای اعتلای نظام، اسلام وانقلاب باید تلاش کند.

وی عنوان کرد: شهادت مسئله ای مجرد و جزئی نیست بلکه مبحثی عظیم و پیچیده است که می طلبد فرهنگ ترویج شهادت طلبی در جامعه ما گسترش و رواج بیشتری پیدا کند.

کد خبر 3930188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha