۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۳۱

رئیس جهاد کشاورزی چالوس:

۴۰ تن میوه شب عید در چالوس توزیع می شود

۴۰ تن میوه شب عید در چالوس توزیع می شود

چالوس - رئیس جهاد کشاورزی چالوس گفت: برای تنظیم روزهای پایانی سال ۴۰ تن مرکبات و سیب در شهرستان توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یزدانقلی خزایی پول شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: امسال یکی از بارآورترین سال‌ها برای مرکبات شهرستان بود اما برف خسارات زیادی به این محصول وارد کرد و برای تنظیم بازار در روزهای پایانی سال، ۲۰ تن مرکبات و ۲۰ تن سیب زرد به شهرستان چالوس سهمیه داده شده است اما تلاش داریم این میزان به ۳۰ تن افزایش یابد.

رئیس جهاد کشاورزی چالوس ادامه داد: در یک ماه گذشته فروش مرکبات چالوس افزایش یافته است و میزان زیادی از مرکبات تولیدی شهرستان به استان‌های همجوار صادر شده است.

خزایی تصریح کرد: در حال حاضر در مازندران چهار هزار و ۵۰۰ تن ذخیره مرغ منجمد وجود دارد که قرار است با قیمت ۵۹ هزار ریال توزیع شود اما تاکنون کسی در شهرستان برای توزیع آن متقاضی نشده است.

وی در پایان به قیمت مرغ در بازار اشاره کرد و گفت: قیمت در حال حاضر ۷۵ هزار ریال و منطقی است و اگر پایین‌تر بیاید تولیدکننده ضرر می‌کند، اما اگر بالاتر رود باید تدابیری اندیشیده شود.

در ادامه رئیس اداره تعاون روستایی چالوس نیز تصریح کرد: در پایان سال ۹۴ توزیع میوه در شهرستان ۱۲ تن از هر نوع و در سال ۹۳ این رقم  ۱۸ تن بود، اما برای امسال ۲۰ تن در نظر گرفته شده است که رقم مناسبی است.

 محمدرضا ابراهیمی با بیان اینکه میوه دولتی از  ۲۵ تا ۳۰ اسفند توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: قیمت این میوه‌ها هم در زمان توزیع و بر اساس قیمت بازار تعیین می‌شود.

وی در پایان محل توزیع میوه شب عید را در شهرستان در ابتدای خیابان تختی (رادیودریا) اعلام کرد.

در پایان این جلسه تصمیم گرفته شد تا بخشی اط نشده توزیعی شب عید برای دسترسی بهتر شهروندان در مرزن‌آباد توزیع شود

حمزه شیخ‌الاسلامی رئیس اتاق اصناف چالوس در گفتگویی اظهار کرد: نمایشگاه بهاره از ۱۸ تا ۲۷ اسفندماه برگزار می‌شود و پس از آن مکان نمایشگاه در اختیار اداره میراث فرهنگی برای ارائه صنایع دستی قرار می‌گیرد.

وی افزود: بازرسین اصناف به طور دائم در نمایشگاه حضور دارند و بر قیمت‌ها و نحوه عرضه کالاها نظارت دارند و قیمت‌ها در نمایشگاه ۱۵ تا ۲۰ درصد با بازار اختلاف دارد و مردم هم رضایت نسبی دارند.

رئیس اتاق اصناف چالوس در پایان با بیان اینکه برگزلری چنین نمایشگاهی نیاز منطقه بود گفت: در این نمایشگاه ۷۰ غرفه وجود دارد و محصولات خوراکی، پوشاک و سایر ملزومات ایام نوروز در آن ارائه می‌شود.

کد خبر 3930736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha