۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۵۷

دیلی میل؛

با وجود انکار همکاری، بلر پیشنهاد کمک به ترامپ را داده است

با وجود انکار همکاری، بلر پیشنهاد کمک به ترامپ را داده است

هر چند نخست وزیر اسبق انگلیس خبر همکاری با دولت آمریکا در مورد خاورمیانه را تکذیب کرده اما وزیر خارجه آمریکا از پیشنهاد کمک «تونی بلر» به دونالد ترامپ خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا این موضوع را تائید کرد که تونی بلر نخست وزیر اسبق انگلیس، پیشنهاد کمک به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را درباره دستیابی به «توافقنامه نهایی» صلح بین اسرائیل و فلسطینیان، مطرح کرده است.

در هفته گذشته رسانه ها فاش کردند بلر ۱۱ روز پیش به کاخ سفید رفته تا درباره این موضوع با جرد کوشنر داماد رئیس جمهوری آمریکا در مورد احتمال همکاری و پذیرفتن سمت مشاور خاورمیانه ای دولت آمریکا گفتگو کند.

یک منبع ارشد دیپلماتیک نیز در این رابطه اعلام کرد: بلر پیشنهاد کمک به کوشنر و کاخ سفید را مطرح کرد و آنها به این موضوع علاقمند هستند. آنها بر این باورند که پیشینه دیپلماتیک و فعالیت های بلر در خاورمیانه می تواند مفید باشد.

ترامپ، کوشنر را مامور دستیابی به توافقنامه نهایی صلح بین اسرائیل و فلسطینیان کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: مقامات وزارت امور خارجه آمریکا و کاخ سفید به دفتر نخست وزیری انگلیس و وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کردند که تونی بلر پیشنهاد کمک به کوشنر را در ارتباط با تلاش های صلح خاورمیانه مطرح کرده است و دولت ترامپ رویکرد او را جدی می‌گیرد.

در ادامه این گزارش آمده است: کمی پس از دیدار ۳ ساعته کوشنر با بلر در روز اول مارس در کاخ سفید، بلر برای گفتگو با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، راهی تل‌آویو شد.

کد خبر 3931203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha