۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۲۸

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان:

میانگین حضور مردم سمنان در انتخابات ریاست جمهوری ۷۷درصد بوده است

میانگین حضور مردم سمنان در انتخابات ریاست جمهوری ۷۷درصد بوده است

سمنان - دبیر ستاد انتخابات استان سمنان، گفت: میانگین حضور و مشارکت مردم استان در ۱۱ دوره انتخابات ریاست جمهوری ۷۷.۶ درصد بوده که در سال جاری باید زمینه را برای افزایش این امر مهیا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر مقتی صبح سه شنبه در نشست ستاد انتخابات استان سمنان به میزبانی استانداری و با حضور اعضای این ستاد، ضمن اشاره به آمار مشارکت مردم استان در انتخابات گذشته، تاکید داشت: میانگین حضور و مشارکت مردم استان سمنان در مجموع انتخابات گذشته ۷۳.۷ درصد بوده که از میانگین نرم کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم سمنان نشان از سطح بلوغ سیاسی و احساس مسئولیت آحاد و اقشار جامعه است، افزود: آمار نشان می دهد، میانگین حضور مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۷۸.۲ درصد، در چهار دوره گذشته انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا۶۷.۳ درصد و در روستای استان ۶۹.۲ درصد بوده است.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه زمینه برای مشارکت فراگیر و با شکوه مردم مهیا است، گفت: به منظور افزایش مشارکت عمومی مردم استان در انتخابات طرحی با ۱۵ محور آماده شده که بر اساس آن همایش ها و نشست های تخصصی برای تمامی اقشار جامعه همچون رسانه ها و خبرنگاران برگزار می شود.

متقی افزود: ستاد انتخابات استان سمنان همچنین قرار است با شرکت ها کارخانجات، اصناف و بازاریان، تجار و بازرگانان، کارگران و اعضای شرکت های تعاونی، اساتید و دانشجویان، هیئت های مذهبی و مساجد، دانش آموزان و فرهنگیان، زنان و بانوان، هنرمندان، ورزشکاران، سازمان‌های مردم نهاد و جوانان، احزاب و گروهای سیاسی، طلاب و روحانیان و در نهایت کشاورزان و عشایر جلسات همفکری برگزار کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان داشت: پاسخگویی و شفاف سازی از جمله مسئولیت های اساسی مسئولان انتخابات است و تلاش می کنیم تازمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم آوریم.

کد خبر 3931998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha