۲۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۱۳

یک مقام مسئول خبر داد؛

آمادگی کشتیرانی برای جابه جایی ۴۰ هزار گردشگر در نوروز

آمادگی کشتیرانی برای جابه جایی ۴۰ هزار گردشگر در نوروز

کشتیرانی در ایام نوروز در مسیر خرمشهر به آبادان و تورهای آبادان و در مسیر بندر لنگه به کیش برای جا به جایی بیش از ۴۰ هزار گردشگر و مسافر برنامه ریزی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل کشتیرانی والفجر ضمن اشاره به برنامه‌های گسترده این شرکت در نوروز۹۶ گفت: با توجه به وجود ترمینال مسافربری در بندرلنگه، مسیر بندرلنگه به کیش با استفاده از شناورهای باری و مسافری با ظرفیت ۶۰۰ مسافر و ۱۴۰دستگاه خودرو فعال می‌شود. ضمن اینکه حضور این شناور در منطقه تأمین‌کننده نیازها و امنیت جزیره کیش هم خواهد بود زیرا معمولاً در ایام نوروز با هوای نامساعد دریا مواجه می‌شویم که عموم شناورها مانند لندینگ‌کرافت‌ها و سایر شناورهای کوچک مسافری نمی‌توانند فعالیت کنند که یکی از اهداف شرکت کشتیرانی والفجر حضور در چنین مواقع و ارائه سرویس‌های خاص است.

کاپیتان مجید سجده افزود: در ایام نوروز تا جایی که امکان دارد مسیرهای خارجی ادامه پیدا می کند اما با یک تغییرات جزئی، از شناورها در مسیرهای مختلف استفاده بهینه صورت می‌گیرد. معمولاً قبل و بعد از سفرهای نوروزی سفرهای ترکیبی و کاملی را برقرار می‌کنیم تا نیازهای مسافران پوشش داده شود.

وی تصریح کرد: در مسیر بوشهر به خارگ شناور مربوطه در اجاره شرکت نفت است ولی معمولاً در ایام نوروز تورهای گردشگری خارگ و بوشهر اضافه می‌شود و امیدواریم در این ایام بیش از ۲۰ هزار نفر را در مسیر خرمشهر به آبادان و تورهای آبادان و ۲۰ هزار نفر را هم در مسیر کیش جابه‌جا کنیم به این ترتیب در مجموع پیش بینی می شود در نوروز ۹۶ بیش از ۴۰ هزار نفر گردشگر و مسافر را جابه‌جا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت کشتیرانی والفجر در بخش مسافری دارای چهار فروند شناور تندرو کاتاماران با ظرفیت ۲۳۵ نفر مسافر، دو فروند شناور بار و مسافر با قابلیت حمل ۶۰۰ نفر در مسیرهای داخلی و ۳۸۵ نفر در مسیرهای خارجی و ۱۴۰دستگاه خودرو است. این شرکت از ابتدای فعالیت تاکنون بیش از ۱۰ میلیون مسافر جابه‌جا کرده است و سالانه نزدیک به ۲۴۰ هزار مسافر در خطوط مختلف جابه‌جا می‌کند.

وی به مسیرهای داخلی و خارجی والفجر اشاره کرد و گفت: خطوط اصلی این شرکت در مسیرهای خارجی بندرعباس به شارجه، بندرلنگه به دبی، خرمشهر به کویت و بصره است. مسیرهای داخلی نیز مسیر استراتژیک بوشهر به خارگ، بندرلنگه به کیش و تورهای گردشگری است.

مدیرعامل کشتیرانی والفجر با اشاره به آغاز تورهای گردشگری گفت: سرویس‌های گردشگری در مسیرهای خرمشهر- آبادان، آبادان- آبادان و آبادان- خرمشهر انجام می شود که خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه شده است.

کد خبر 3934623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha