۲۸ اسفند ۱۳۹۵، ۸:۲۷

مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان عنوان کرد:

لزوم استعدادیابی در زمینه فعالیت های قرآنی در زنجان

لزوم استعدادیابی در زمینه فعالیت های قرآنی در زنجان

زنجان-مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان بر لزوم استعدادیابی در زمینه فعالیت های قرآنی در استان زنجان تاکید کرد.

حجت الاسلام احمد نیکنام در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: توجه به برنامه های قرآنی یکی از اولویت های سازمان اوقاف است و طی سالجاری ۱۲۲ درصد از برنامه های قرآنی این سازمان در استان زنجان محقق شده است.

وی اظهار کرد: طبق تاکیدات رهبری در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی از سال ۹۰ تربیت حافظان قرآنی در دستور کار بوده است.

مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: استان زنجان  نسبت به سهمیه تعیین شده در تربیت حافظ قرآنی خوب عمل کرده  در مرحله نخست اجرای این طرح بیش  از ۵ هزار حافظ قرآنی تربیت شد.

نیکنام با بیان اینکه در استان زنجان مسابقات قرآنی به صورت بین اللملی برگزار می شود، تاکید کرد: مرکز علوم قرآنی مصوب کرد در مدت ۸ سال افراد زیر۱۸ سال از سازمان اوقاف منکف شوند و تنها این سازمان به عنوان ناظر در مسابقات قرآنی باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: در جامعه اسلامی باید توجه بیشتری به قرائت قرآن کریم شود و خداوند قرآن را چراغ هدایت بشری معرفی کرده ولی جایگاه و منزلت این کلام نورانی هنوز شناخته شده نیست.

نیکنام افزود: مقام معظم رهبری همواره تأکید ویژه‌بر توسعه فعالیت‌های قرآنی دارند و ایشان الگوی نمونه در زمینه توجه به مسائل قرآنی برای همگان هستند و برای تحقق این امر مهم باید تلاش و مدیریت لازم را داشت.

وی ابراز کرد: پیشانی فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مسابقات بین‌المللی است و خوشبختانه این مسابقات از شهرستان‌ها شروع و به مرحله بین‌المللی می‌رسد.

مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان برلزوم استعدادیابی در زمینه فعالیت های قرآنی  تاکید کردو یاد آورشد:  اداره کل اوقاف و امورد خیریه بر تحقق این امر مهم برنامه ریزی لازم را دارد و باید مسئولان در روستاها فعالیت‌های قرآنی را تقویت کنند.

کد خبر 3935034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha