۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۳۳

همدان سفیدپوش شد؛

مسافران نوروزی همدان بهاری زمستانی را تجربه می‌کنند

مسافران نوروزی همدان بهاری زمستانی را تجربه می‌کنند

همدان - بارش برف در روز پنج شنبه چند شهرستان استان همدان را فراگرفت و در سومین روز از فصل بهار، چهره ای زمستانی به پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین داد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: افت محسوس دمای استان همدان از روز گذشته باعث شد تا در برخی نقاط استان همدان، بهار چهره زمستانی به خود بگیرد.

پس از دو روز بروز پدیده تندباد که در مناطقی از استان همدان سرعت آن به بیش از ۳۰ کیلومتر رسید، از صبح امروز پنج شنبه بارش برف در شهرستان های استان همدان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

براساس گزارش های رسیده بارش برف اکثر نقاط شهرستان باعث سخت شدن تردد در محورهای مواصلاتی شده و مسئولان از آماده‌سازی سالن‌های ورزشی و مساجد برای اسکان مسافرین خبر داده‌اند.

بارش برف موجب کاهش تردد مسافران نوروزی و غافلگیری شهروندان شده است

همچنین در بیشتر  مناطق کوهستانی بارش برف و کولاک گزارش شده به طوری که بارش برف موجب کاهش تردد مسافران نوروزی و غافلگیری شهروندان شده است.

هم اکنون تردد در سطح شهر و روستاهای منطقه به دلیل بارش و کولاک توام با لغزندگی همراه شده و عبور مرور در برخی محورها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

کارشناس هواشناسی همدان در این زمینه با بیان اینکه پیش بینی می شود با ورود سامانه فعال بارشی شاهد بارش شدید برف و باران در نقاط مختلف استان همدان باشیم، عنوان کرد: این بارش ها در روز جمعه نیز ادامه دارد هرچند انتظار داریم که از شدت بارش ها نسبت به پنج شنبه کاسته شود ضمن اینکه در روزهای شنبه و یکشنبه نیز احتمال بارش ها به صورت پراکنده وجود دارد.

شهرستان رزن و گل تپه با دمای صفر درجه سردترین نقطه استان

شهرام حکیمی عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان نهاوند با ۱۳ درجه سانتیگراد گرمترین و شهرستان رزن و گل تپه با دمای صفر درجه سردترین مناطق استان همدان بوده اند.

حکیمی با اشاره به میزان بارندگی ها در نقاط مختلف استان بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته میزان بارندگی در فرودگاه همدان ۷.۳، شورین ۱۱.۵، ملایر۵.۴، تویسرکان ۱۸، نهاوند ۸.۴،   کبودراهنگ ۱۰.۴، رزن۱۱.۲، فامنین۷.۲، قهاوند۷.۶، بهار۸ و گل تپه ۱۰ میلی متر گزارش شده است.

وی با اشاره به وضعیت جوی منطقه غرب کشور پیش بینی کرد: اواخر هفته آینده نیز بارش های پراکنده آسمان استان همدان را فرا گیرد.

تردد در گردنه اسدآباد نیاز به زنجیرچرخ دارد

رئیس پلیس راه استان همدان نیز با اشاره به بارش برف در همدان گفت: تردد در گردنه اسدآباد نیاز به زنجیرچرخ دارد.

رضا عزیزی با اشاره به بارش برف در استان همدان به تشریح وضعیت راه‌ها پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر در محورهای جنوبی و شرقی استان همدان شاهد بارش باران هستیم.

وی عنوان کرد: در محورهای غربی از جمله جاده همدان - کرمانشاه، همدان- سنندج، همدان -بیجار، سوباشی و آوج نیز شاهد بارش برف و لغزنده بودن مسیرها هستیم.

رئیس پلیس راه استان همدان با اشاره به بارش برف و لغزنده بودن گردنه اسدآباد افزود: گاهی در گردنه اسدآباد تردد بدون زنجیرچرخ امکانپذیر نیست و رانندگان باید زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

وی به رانندگان توصیه کرد وسایل ایمنی سفر را به همراه داشته باشند و با رانندگی ایمن سفر کنند.

عزیزی با بیان اینکه خوشبختانه طی چند روز اخیر شاهد تصادف شدید و دلخراش در استان نبوده‌ایم، افزود:چندین تصادف جرحی به ویژه از دیشب در استان رخ داده که خوشبختانه جراحات شدید نبوده است.

افزایش ۷ درصدی تردد در جاده های استان همدان

وی با اشاره به سفرهای نوروزی از افزایش ۷ درصدی تردد در جاده های استان همدان خبر داد و افزود: نسبت به سال گذشته شاهد افزایش سفرهای نوروزی هستیم.

جانشین رئیس ستاد اسکان و تسهیلات نوروزی شهرداری همدان نیز با اعلام آمادگی برای راهنمایی و هدایت مسافران به مکان های تعیین شده برای اسکان، گفت: تمهیدات لازم برای میزبانی شایسته اندیشیده شده است.

کد خبر 3937747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha