۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۰۹

 رئیس سازمان اوقاف تاکید کرد:

ضرورت تلاش برای نهادینه سازی زیارت امامزادگان

ضرورت تلاش برای نهادینه سازی زیارت امامزادگان

محمدی گفت: تبلیغ فرهنگ وقف از اولویت های سازمان اوقاف بوده اما تبلیغ و ترویج فرهنگ زیارت بقاع متبرکه هم باید مدنظر قرار بگیرد و برای نهادینه سازی این فرهنگ باید تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه  روز شنبه ۵فروردین ماه در بازدید از  ستاد مرکزی طرح نوروزی آرامش بهاری مستقر در سازمان اوقاف با تبریک فرا رسیدن سال نو وبا  تاکید  بر افزایش دامنه خدمات به  زائران  ومسافران نوروزی بر ضرورت ارائه خدمات هر چه مطلوب تر  به زائران و گردشگران  نوروزی امامزادگان و بقاع متبرکه تاکید کرد.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به حضور بیش از ۳۰۰۰ روحانی در بقاع متبرکه گفت : حضور روحا نیون و مبلغین  در امامزادگان و بر پایی  نمازجماعت وانجام  فعالیتهای فرهنگی  در امامزادگان خود یک توفیقی است که باید شاکر بود .

رئیس سازمان اوقاف یکی از اقدامات موثر  طرح  آرامش بهاری را ترویج فرهنگ عفاف وحجاب دانست وافزود :هم اکنون بیش از  ۷۰۰غرفه مخصوص ترویج فرهنگ عفاف حجاب و عفاف در امامزادگان کشور بر پاشده  است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف  با قدردانی از تلاش تمامی  همکاران اعم  از  هیئت امنا، خدام و کارکنان اوقاف در اجرای این طرح تصریح کرد : تبلیغ فرهنگ وقف از اولویت های سازمان اوقاف  بوده و هست و باید باشد ؛اما تبلیغ و ترویج فرهنگ زیارت بقاع متبرکه فرزندان وذراری  اهل بیت و اولاد ائمه(ع) هم  باید مدنظر قرار بگیرد و برای نهادینه سازی این فرهنگ در سطح جامعه تلاش کرد .

وی تاکید کرد :مبلغین و تمامی بخش ها باید فرهنگ زیارت را به عنوان یک امر مبارک تبلیغ  وترویج کنند.

رئیس سازمان اوقاف تاکید کرد :تبلیغ  فرهنگ زیارت امامزادگان  الحمدالله به برکت خون شهدا وتاکید بزرگان و مقام معظم رهبری مورد توجه واقع  شده است؛ اما هنوز در جامعه جا نیفتاده و خوب تبلیغ نشده است.

وی با اشاره به الگو قرار گرفتن امام خمینی و  مقام معظم رهبری در زیارت اهل بیت و امامزادگان برالگو گرفتن از سیره این بزرگواران تاکید کرد.

رئیس سازمان اوقاف بر لزوم آمادگی و ایجاد  توان علمی برای پاسخگویی به سوالات مردم در اماکن متبرکه  تاکید کرد.

وی با بیان اینکه باید خدمات رسانی در امامزادگان در زمینه های مختلف وبه نحو مطلوبی به مردم در امامزادگان ارایه شود؛ تصریح کرد :خدمات رسانی مطلوب به مردم در بقاع متبرکه در تمامی ایام به ویژه ایام مسافرتی یکی از اولویت های سازمان اوقاف است و البته این خدمات رسانی در امامزادگان بین راهی باید بیشتر ومحسوس تر باشد .

دراین نشست همچنین محسن ضیایی رئیس گروه بازرسی سازمان اوقاف از انجام بازرسی  از ۱۱۵۰ بقعه متبرکه به منظور احصاء نقات قوت وضعف طرح نوروزی آرامش بهاری خبر داد.

کد خبر 3938840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha