۱۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۲۵

وزیر ارتباطات:

فعالیت‌های اشتغال‌زای حوزه ارتباطات در استان‌ها تقویت می‌شود

فعالیت‌های اشتغال‌زای حوزه ارتباطات در استان‌ها تقویت می‌شود

ساری- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ایجاد ۱۳۰ هزار شغل در این حوزه، از تمرکززدایی از تهران و گسترش فعالیت‌ها در استان‌های مختلف خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی امروز در جمع خبرنگاران مازندرانی ضمن تشکر از استاندار و همه مسئولان استان با اشاره به رتبه اول تا سوم استان مازندران در بخش‌های مختلف در بین ۳۱ استان کشور، این امر را نتیجه برگزاری جلسات متعدد استاندار و مسئولان نه تنها در مرکز استان که در تمام شهرستان‌ها و کارگاه‌های تولیدی دانست.

وی با بیان اینکه استان مازندران اولین جلسه اقتصاد مقاومتی را پیرو شعار سال مقام معظم رهبری طی تعطیلات نوروزی تشکیل داد؛ مباحث مطرح شده در این جلسه را چگونگی استفاده از توفیقات در حیطه اقتصاد مقاومتی طی سال ۹۵ برای استمرار آن در سال ۹۶، چگونگی نهادینه‌سازی و تمرکز بر تولید و اشتغال در سطح استان و برنامه‌ریزی برای هر کدام از دستگاه های مختلف برشمرد.

واعظی با اشاره به نیاز کشور به سرعت بخشی فعالیت‌ها، افزایش بهره‌وری و کمتر شدن مراجعات مردم به ادارات بر استفاده از ابزار  «آی. سی. تی» تأکید کرد و افزود: بر این اساس از اواخر سال گذشته در جلسه‌ای با استاندار، وزیر تعاون و بخش خصوصی، ۱۳ قرارداد با هدف اشتغال‌زایی منعقد شد و شرکت‌هایی از تهران و مازندران برای سرمایه‌گذاری، عملیاتی‌سازی فناوری‌ها و ایجاد و گسترش این فرهنگ حضور یافتند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با استفاده این فناوری در گردشگری گفت: «آی. سی. تی» و فضای مجازی همه بخش‌های دیدنی و قابل استفاده گردشگران را معرفی کنند تا همه در یک نقطه جمع نشوند و ارتباطات نزدیک تر شود.

واعظی با اشاره به رواج کسب و کار الکترونیکی در هشت ماه اخیر، افزود: در سال ۹۵ حدود صدهزار شغل در این حوزه ایجاد شده و با هدف‌گذاری انجام شده برای سال ۹۶ حدود ۱۳۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اواخر سال گذشته تمرکز بیشتر در تهران بوده است، افزود: اکنون هر آنچه که در تهران کسب کردیم را در استان‌های مختلف اجرا می‌کنیم و استان مازندران جزو استان‌های پیشرو و دومین استان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: امیدواریم از فارغ التحصیلان این حوزه در استان در بخش اپلیکیشن نویسی، خدمات و نرم افزارهای مختلف استفاده کنیم.

کد خبر 3941511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha