۱۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۳۵

با اشاره به اولویت های ۹۶ تنیس روی میز؛

قارداشی: باید برای نوروزی ها و عالمیان ها پشتوانه سازی کنیم

قارداشی: باید برای نوروزی ها و عالمیان ها پشتوانه سازی کنیم

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به تغییر قوانین جهان در امتیازدهی و اعلام رنکینگ گفت: به خاطر این تغییرات، مدیریت اعزام ها یکی از مهمترین برنامه های امسال است.

مهرداد علی قارداشی در گفتگو با خبرنگار مهر، اولویت های فدراسیون تنیس روی میز در سال جاری را برشمرد و گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که انجام آن را در رأس برنامه هایمان قرار دادیم توجه به رده های سنی پایه است و اینکه در این رده سنی بتوانیم با  اجرای برنامه های موردنظر به نتایج مطلوب برسیم.

وی در این رابطه ادامه داد: روانشناسی ورزشی، برنامه های ویژه بدنسازی و برنامه های تغذیه ای از جمله مواردی است که باید در رده سنی پایه انجام دهیم تا بتوانیم در این رده، شاهد کسب نتایج بهتری باشیم. البته در سال گذشته در رده های سنی پایه و از حضور در مسابقات مختلف نتایج بدی نگرفتیم  اما در مجموع به این نتیجه رسیدیم که باید توجه و تأکید بیشتری بر این بخش داشته باشیم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گسترش فعالیت های باشگاهی را یکی دیگر از اولویت های این فدراسیون در سال جاری عنوان کرد و یادآور شد: برای داشتن ترکیبی بهتر در تیم ملی باید فعالیت های باشگاهی بهتری داشته باشیم، باید در هر دوبخش مردان و زنان به این موضوع توجه شود، بدیهی است که تأثیر رقابت های باشگاهی و فعالیت در این زمینه مستقیم به تیم ملی می رسد.

قارداشی با تأکید بر مدیریت حضور در مسابقات بین‌المللی طی سال جاری و سالهای آتی گفت: فدراسیون جهانی تنیس روی میز در نحوه امتیاز دهی و تعیین رنکینگ جهانی بازیکنان، تغییراتی ایجاد کرده که براساس آن باید چگونگی حضور در مسابقات بین‌المللی را خیلی دقیق تر و آگاهانه تر از قبل مدیریت کنیم.

وی افزود: البته آغاز  این تغییرات به صورت آزمایشی است، اما نتایج بدی برای تنیس روی میز ایران نداشته است، کما اینکه نوشاد عالمیان در رنکینگ اخیر از جایگاه ۷۱ به ۴۹ صعود کرد و تقریبا به جایگاه پیش از المپیک لندن خود نزدیک شد البته این تغییرات در جایگاه جهانی دیگر بازیکنان ما تغییرات محسوسی ایجاد نکرد اما به هرحال باید مدنظر داشته باشیم که از این پس امتیاز دهی و رنکینگ بازیکنان براساس تغییرات جدید انجام می شود و به این واسطه ما نیز باید مدیریت حضور در مسابقات بین‌المللی را داشته باشیم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز خاطر نشان کرد: تغییراتی که در چگونگی امتیازدهی و تعیین رنکینگ جهانی بازیکنان تعیین شده خیلی پیچیده است. براساس این تغییرات به موارد زیادی توجه می شود و از جمله اینکه بازیکنی که در مسابقاتی به میزبانی قاره ای غیر از قاره کشور خودش شرکت می کنند، از امتیاز ویژه ای برخوردار می شود.

قارداشی با یادآوری اینکه امسال مسابقات جهانی تنیس روی میز به میزبانی  آلمان و در بخش انفرادی دوبل برگزار می شود تصریح کرد: سال آینده، این مسابقات در بخش تیمی برگزار می شود و چگونگی نتیجه گیری در آن برایمان خیلی اهمیت دارد. تیم بانوان ایران در دوره پیشین مسابقات تیمی جهان برای اولین بار به دسته دوم صعود کرد و تیم مردان هم، چند سال است که در این دسته قرار دارد. برنامه ما این است در دوره آتی مسابقات تیمی که سال آینده به میزبانی سوئد برگزار می شود در بخش بانوان بتوانیم حضور در دسته دوم را حفظ کنیم و در بخش مردان هم حتی الامکان، خود را به تیم های بالا نزدیک کنیم.

قارداشی خاطر نشان کرد: البته در بخش مردان به دنبال این هستیم که در شرایط ایده ال حتی بتوانیم به دسته یک هم صعود کنیم، در هر صورت برای رسیدن به  این اهداف باید طی سال جاری برنامه هایمان را جهت تقویت تیم ملی دنبال کنیم و برای بازیکنانی امثال نوروزی و عالمیان ها پشتوانه سازی کنیم، به خصوص اینکه از حالا به فکر مسابقات انتخابی المپیک آتی هم هستیم شاید المپیک توکیو در دوره ما نباشد اما مسابقات انتخابی آن در اواخر دوره مدیریتی فعلی خواهد بود.

وی همچنین اظهار داشت: تأمین کمبودهای مالی و فعالیت های بیشتر در بخش اسپانسرینگ هم از جمله برنامه ای ما برای سال جاری است. به گفته وزیر ورزش از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده که ۲۷ درصد آن به ورزش اختصاص پیدا می کند، هزار میلیارد علاوه بر بودجه سالیانه به ورزش، اضافه خواهد شد با این حال باید تلاش کنیم تا از طریق بخش های خصوصی منابع مالی بهتری را جذب کنیم که این به فعالیت بهتر و گسترده تر کمک خواهد کرد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز تأکید کرد: مجموعه این برنامه ها، اولویت های فدراسیون تنیس روی میز را در سال جاری شامل می شود که برای هر یک از آنها باید خیلی دقیق و به موقع برنامه ریزی داشت.

کد خبر 3943125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha