۲۵ مهر ۱۳۸۵، ۱۱:۵۵

در گفتگوي اختصاصي مهر با معاون تحقيقات و ارزشيابي سازمان سنجش :

جزئيات ثبت نام اينترنتي و كامپيوتري كنكور 1386 و كارشناسي ارشد 1385 اعلام شد

جزئيات ثبت نام اينترنتي و كامپيوتري كنكور 1386 و كارشناسي ارشد 1385 اعلام شد

سازمان سنجش در سال جاري اين امكان را براي داوطلبان فراهم كرده است تا داوطلبان پس از مدت زمان كوتاهي از ارسال اطلاعات خود از طريق كامپيوتر، فايل ثبت نام را مشاهده كرده و نسبت به صحيح يا غلط بودن اطلاعات ثبت شده آگاهي يابند و اطلاعات صحيح را مجددا به سازمان ارائه دهند.

دكتر "محمدي اقدم" - معاون تحقيقات و ارزشيابي سازمان سنجش آموزش كشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي مهر افزود: سازمان سنجش از ابتدا در صدد استفاده از تكنولوژي براي كوتاه كردن زمان پروسه هاي كاري بوده و در اين راستا 3 دوره آزمون تافل الكترونيكي برگزار كرده است.

وي با اشاره به وضعيت موجود ثبت نام داوطلبان براي آزمون هاي سازمان سنجش اظهار داشت : وضعيت ثبت نامي به صورت پستي در حدود 4 تا 5 ماه از سازمان سنجش انرژي مي گيرد و فرايند ارسال اطلاعات و مدارك از سوي داوطلب به سازمان سنجش طولاني است به گونه اي كه اطلاعات بايد از داوطلب به پست از پست به سازمان و از آنجا طي فرايندي به فايل كامپيوتري تبديل شود.

معاون تحقيقات و ارزشيابي سازمان سنجش گفت: طي اين ثبت نام در حدود 25 گزينه اطلاعاتي از داوطلب خواسته مي شود كه روش ساده تر و دستيابي زودتر سازمان سنجش به اين اطلاعات به كمك اينترنت و كامپيوتر مهيا شده است.

وي در خصوص وضعيت ثبت نام آزمون هاي كارشناسي ارشد و كارشناسي سال جاري اضافه كرد: به وسيله اينترنت داوطلب تنها با يك بار مراجعه به پست و پرداخت هزينه اي در حدود 6 تا 7 هزار تومان جهت شركت در آزمون و اخذ رمز عبور، مي تواند به راحتي و بدون محدوديت زمان اداري اقدام به ثبت نام كند. طول مدت زمان ثبت نام نيز 15 دقيقه برآورد مي شود.

محمدي اقدام به نقاط كمتر برخوردار از امكانات اينترنتي اشاره كرد و گفت: سازمان سنجش موظف است هر داوطلب را در هر نقطه اي براي شركت در آزمون كارشناسي ارشد يا سراسري و يا هر آزمون ديگر ثبت نام كند. بنابراين در صورت عدم امكانات، شرايط را براي ثبت نام كامپيوتري به صورت Off line در مكان هايي مانند پست فراهم مي كند.

وي اظهار داشت: جهت انجام ثبت نام نيز با مراكز پستي، مدارس و مراكز فرهنگي مذاكره صورت گرفته كه با دريافت هزينه اي ناچيز عمل ثبت نام را براي داوطلبان انجام دهند.

معاون تحقيقات سازمان سنجش گفت: به دنبال ثبت نام اينترنتي يا كامپيوتري پروسه دريافت اطلاعات و اطمينان از صحت اطلاعات ارسال شده براي داوطلبان ساده تر و زودتر از سال هاي گذشته اتفاق مي افتد. در سال هاي گذشته داوطلب تنها 2 يا 3 روز قبل از آزمون هنگام دريافت كارت ورود به جلسه متوجه صحت يا عدم صحت اطلاعات ارسال شده خود مي شد.

وي گفت: اكنون اين امكان فراهم مي شود تا داوطلبين پس مدت زمان كوتاهي از ارسال اطلاعات خود از طريق كامپيوتر فايل ثبت نام را مشاهده كرده و نسبت به صحيح يا غلط بودن اطلاعات ثبت شده آگاهي يابند و اطلاعات صحيح را مجددا به سازمان ارائه دهند.

اقدام اظهار داشت: با توجه به كاهش فرايند دريافت اطلاعات و تبديل آن به فايل كامپيوتري در سازمان سنجش پيش بيني مي شود روند ثبت نام توسط داوطلب طولاني تر شود و مهلت ثبت نام افزايش يابد.

کد خبر 394559

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha