۱۷ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۲۲

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان قزوین:

تخریب و تصرف اراضی ملی در قزوین کاهش یافت

تخریب و تصرف اراضی ملی در قزوین کاهش یافت

قزوین- فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان قزوین گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی میزان تخریب و تصرف اراضی ملی در ایام نوروز، نسبت به سال گذشته به طور چشمگیری کاهش یافت.

سرهنگ ولی الله وندایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروزهیچ گونه تخریب و تصرفی به منابع طبیعی صورت نگرفته است.

وی افزود: همه ساله در این ایام اکیپهای گشت و سرکشی یگان حفاظت در شهرستانها به صورت مستمر در عرصه ها حضور داشته و به شدت با عواملی که نسبت به تخریب و تعدی به انفال اقدام کنند برخورد می کند.

وندایی بیان کرد: از ابتدای تعطیلات سال جاری نیز در تمامی بخش ها حداقل یک نیروی حفاظتی به همراه راننده و سرباز با خوردوی کمک دار به گشت و سرکشی در مسیرهای تعیین شده می پرداختند.

وندایی افزود: خوشبختانه با افزایش اطلاع رسانی و برگزاری کلاسهای آموزشی در مناطق روستایی مردم با عواقب تعدی به منابع طبیعی آشنا شده و در ایام نوروز امسال آمار تخلف به صفر رسید که نسبت به نوروز سال گذشته شاهد کاهش صد در صدی بودیم.

وی گفت: در روز ۱۳ فروردین ماه که به روز طبیعت نامگذاری شده نیز اکیپهای گشت ضمن حضور در عرصه های طبیعی از بروز حوادث ناخوشایند پیشگیری کردند و با یاری خداوند در این روز نیز هیچ خطری متوجه هموطنان گرامی نشد.

وندایی در پایان متذکر شد: با توجه به بارندگیها در سال جاری وضعیت پوشش گیاهی در مراتع به گونه ای است که هر آن امکان آتش سوزی خواهد داشت و از عموم مردم تقاضا می شود در صورت مشاهده حریق در جنگلها و مراتع مراتب را سریعا با شماره گیری ۱۵۰۴ به صورت شبانه روزی به اطلاع یگان حفاظت از منابع طبیعی استان برسانند.

کد خبر 3945818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha