۱۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۱۶

دوپینگ سه وزنه بردار و کشتی گیر المپیک پکن و لندن مثبت شد

دوپینگ سه وزنه بردار  و کشتی گیر المپیک پکن و لندن مثبت شد

بنا به اعلام کمیته بین‌المللی المپیک، نمونه‌ تست دوپینگ «تایمازوف» و «فدروشین» کشتی گیران حاضر در المپیک پکن و «زاروکائوا»، وزنه بردار شرکت کننده در المپیک لندن مثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دوپینگ ۲ کشتی‌گیر و یک وزنه‌بردار دیگر از المپیک‌های پکن ۲۰۰۸ و لندن ۲۰۱۲ مثبت اعلام شد و این ورزشکاران باید مدال‌های خود را پس دهند.

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) تصمیم گرفت دوباره نمونه‌های دو المپیک پکن و لندن را مورد آزمایش قرار دهد. بر این اساس تست دوپینگ «آرتور تایمازوف» کشتی‌گیر ازبکی که به مدال طلای سنگین وزن ۱۲۰کیلوگرم المپیک پکن رسیده بود مثبت شد. همچنین نمونه دوپینگ «واسیلی فدروشین» کشتی‌گیری از اوکراین که مدال نقره وزن ۶۰ کیلوگرم همین دوره بازی های المپیک (۲۰۰۸ پکن) را به دست آورد نیز  مثبت شده است.

دیگر ورزشکار دوپینگی وزنه‌برداری از روسیه است. «اسوتلانا زاروکائوا» وزنه برداری است که در مسابقات وزنه برداری وزن ۶۳ کیلوگرم المپیک ۲۰۱۲ لندن صاحب مدال شد.

IOC نمونه‌های بیش از هزار ورزشکار را دوباره آزمایش کرده است که از ۶۵ مورد دوپینگی ۴۰ نمونه مدال‌آور بوده‌اند. از این بین ۲۰ مورد مدال‌آور مربوط به المپیک لندن است.

کد خبر 3946158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha