۱۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۵۶

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه:

مدیران باید با انگیزه حرکت کنند/مشکل عمده مشکلات معیشتی مردم است

مدیران باید با انگیزه حرکت کنند/مشکل عمده مشکلات معیشتی مردم است

کرمانشاه - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: کارها به دست مدیران است ومدیران باید با انگیزه حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله شیخ مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در جلسه شورای اداری که بعد از ظهر امروز پنجشنبه با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: همانطور که آقای استاندار اشاره کردند این جلسه شورای اداری با محوریت اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برگزار شده است.

وی افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری حکم دستور العمل برای رفتار سال ما دارد که در طول یک سال چه کارهایی اولویت دارد و چه وظایفی داریم. در واقع مثل یک نسخه شفابخشی که نوشته شود و به ما داده شود و طبق این نسخه و دستورالعمل ما رفتار و عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: شان رهبری هدایت و خط دهی است. شان اجرا هم اجراست و شان نظارت، نظارت است.

وی افزود: امروز ما در دنیا از یک اقتدار واقعی و از یک موقعیت بالایی برخورداریم که این را خود دشمنان هم می گویند و اینطور نیست که خود این را بگوییم. خود غربی ها مقرند که بدون ایران در خاورمیانه هیچ حرکتی  نمی توان انجام داد و هیچ حرکتی نتیجه ندارد و در سایر امور نیز از یک اقتدار، عظمت، موقعیت فوق العاده ای در منطقه برخودار هستیم.

علما با اشاره به مشکلات معیشتی و همچنین نامگذاری سال ها از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد گفت: ایشان بیش از ۱۲-۱۳ سال است که نامگذاری سال ها را به اقتصاد اختصاص می دهند. این معنایش این است که کشور ما احتیاجی به این معنا دارد و از این جهت جلو نرفته و نمره خوبی را ندارد. لذا هر سال تذکری را در خصوص امور اقتصادی می دهند و امسال را به "اقتصاد مقاومتی:تولید و اقتصاد" نامگذاری کرده اند.

اگر تولید باشد اشتغال نیز وجود دارد

وی افزود: اگر تولید باشد، خودبه خود اشتغال نیز وجود دارد لذا اشتغال بدون تولید معنا ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: مقام معظم رهبری راه را در این دیدند و البته خود مسئولین هم اطلاع دارند. در این سال ها جا افتاده است که مشکل عمده مشکلات معیشتی مردم است و در غالب دولت ها مقام معظم رهبری این مسئله را هشدار داده و بر آن تاکیده کرده اند که معیشت مردم یکی از مسائل مهم است.

وی با بیان اینکه مسئله اقتصادی از روز اول مهم بوده است، گفت: این مسئله از بعثت رسول خدا مهم بوده است نه اینکه یک مسئله جدید و تازه ای باشد.

وی با تاکید بر ضرورت حل مشکلات کشور در سایه مدیریت گفت: خداوند هم با مدبرات امر کار می کند و کار را مدیریت می کند.

علما با بیان اینکه ما باید انگیزه کار داشته باشیم، گفت: نه اینکه نداشته باشیم، هست و بالاخره کارها جلو رفته است اما انگیزه های مضاعف و اعتقاد مضاعف می خواهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مدیریت های متدین، انقلابی، کارآمد و پرانگیزه تاکید کرد: ما هیچ کمبودی نداریم. کشور ما یک کشور زرخیر و ثروتمند و با موقعیت است لذا این ها باید ظهور و بروز خودش را نشان دهد.

وی گفت: در گذشته نیز در جلسه شورای اداری گفته ام که تمام استان های ما از یک خصوصیات خاصی برخوردار هستند و این خصوصیات باید ظهور پیدا کند و باید خودش را نشان دهد. مقام معظم رهبری نیز فرموده اند که مطالبه مردم است و معیشت مردم باید درست اداره شود.

علما گفت: کارها به دست مدیران است ومدیران باید با انگیزه حرکت کنند تا همانطور که مقام معظم رهبری تذکر دادند، دنیا نگوید که نظام ناتوان است.

برای حل مشکل معیشت با تمام وجود باید به میدان بیاییم

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که بگوید نظام ناتوان است، گفت: امروز عزت، اقتدار و موقعیت ما فوق العاده است و یک مسئله مهمی داریم که آن معیشت است. این حتما با تولید و اشتغال باید حل شود و ابزار کار هم فراهم است و با تمام وجود باید به میدان بیاییم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و امام راحل در خصوص انتخابات گفت: تاکید بر حضور مردم است زیرا حضور بسیار مهم است. این از خواسته های اصلی ایشان بود.

به گفته وی حضور پرشور همه واجدان شرایط در انتخابات بر عزت، اقتدار و موقعیت ما می افزاید.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت علی(ع) در نهج البلاغه گفت: ایشان می فرمایند که پناه بر خدا از اینکه ما متوقف شویم.

علما گفت: امروز کشور در حال رشد و ترقی است اما این رشد و ترقی مورد رضایت رهبری نیست و بیش از این ها باید سرمایه گذاری و تلاش کنیم و یک انگیزه فوق العاده ای می خواهد. ما ناتوان نیستیم و ۸ سال جنگ با دنیا را پاسخ دادیم، فن آوری هسته ای را همین جوانان و دانشگاهیان مدیریت کردند.

وی افزود: ۴۰-۵۰ سال است که همین خودروها را داریم چطور این جوانان که دقیق ترین کارها را انجام داده اند، نمی توانند در این موضوع انقلابی ایجاد کنند؟

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: استعداد و توانمندی که در اینجا وجود دارد و قدرتی که در دانشگاه ها هست مثال زدنی است. همه این ها برگشت به این مدیریت می کند که آقا آن را تکرار کردند.

 وی تاکید کرد: باید یک توان، قدرت و نیروی بیشتری به مدیریت بدهیم و بتوانیم این یک رشته مشکلی که داریم، حل شود.

علما در پایان گفت: نظامی به قداست و دلسوزی این نظام و شخص اول آن در زیر این آسمان کبود نداریم.

کد خبر 3946335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha