۱۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۹:۳۸

وزیر ارتباطات در گرگان:

۶۵هزار شغل در گلستان ایجاد شد/ اجرای طرح تکاپو در همه استان ها

۶۵هزار شغل در گلستان ایجاد شد/ اجرای طرح تکاپو در همه استان ها

گرگان- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایجاد ۸۵ هزار شغل در گلستان توسط دولت یازدهم خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی عصر شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان اظهار کرد: با توجه به محدودیت هایی که در کشور داریم و بخش عمده درآمدها صرف هزینه های جاری می شود، همتی در دولت مجلس و بخش خصوصی برای حل مشکلات اقتصادی دولت به وجود امده است.

وی افزود: ایجاد ۵۶ هزار شغل در گلستان در سه سال گذشته کار بزرگی است که حاصل برنامه ها و سیاست های دولت در توسعه مبتنی بر بخش خصوصی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: دولت تدبیر و امید تلاش کرد با کوچک و چابک کردن خود با بخش خصوصی رقابت نکند و آرام آرام این سیاست جواب داد.

وی تصریح کرد: اعتماد دوباره بانک ها به بخش خصوصی برای رونق تولید زمان بر بود اما در نهایت پاسخ داد.

واعظی اضافه کرد: تاکنون ۱۵ هزار میلیارد تومام برای رفع موانع تولید به بنگاه های کوچک و متوسط کشور تسهیلات پرداخت شده و ۲۲ هزار واحد مجدد فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  با تاکید بر اینکه این نهضت برای رونق تولید در کشور ادامه پیدا می کند، اظهار کرد: مسابقه ای برای خدمت به مردم در استان ها به وجود آمده و اینکه هم اکنون گلستان از کسب رتبه هفتم در اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در بین ۳۱ استان ناراحت است، بسیار قابل احترام است.

اقتصاد مقاومتی مبنای ساختن کشور

وی با تاکید بر اینکه  اقتصاد مقاومتی مبنای ساختن کشور است، افزود: مبنای دولت تدبیر و امید بازگو کردن آنچه از دولت قبل به ارث رسید، نبوده است.

وی گفت: دولت نمی خواهد به گذشته برگردد بلکه دولت آینده است و با نگاه به آینده برای رفاه بیشتر مردم برنامه ریزی می کند تا معیشت ساماندهی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بیکاری انباشته شده هشت سال گذشته باید ساماندهی شود و لازمه آن شکوفایی اقتصادی است.

وی متذکر شد: تا زمانی که با دنیا دعوا داریم، تحریم هستیم، بازارهای صادراتی به روی ما بسته است، کالاها را ۴۰ درصد گران تر می خریم و مراودات ما فقط با یکی دو کشور مانند چین است نمی توانیم به شکوفایی برسیم.

وی تصریح کرد: ایران باید قدرت انتخاب و ارتباط علمی و ... با همه کشورها داشته باشد و دولت تدبیر و امید این فضا را فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: دستاوردهای این دولت در جهت رفاه مردم بوده و تمرکز بر روی لز بین بردن تورم ۴۰ درصدی داشته است.

واعظی از سال ۹۵ به عنوان سال ریل گذاری ایجاد رونق اقتصادی نام برد و اضافه کرد: در سال های گذشته ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شد و تورم منفی ۶.۷ به مثبت ۶ رسید و صادرات نفتی به بیش از دو میلیون بشکه رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین اظهار کرد: همانطور که از رونق افتادن اقتصادی زمان بر است، شکوفایی اقتصادی هم نیاز به زمان دارد و سال ۹۶ و ۹۷ سال بهره بری و شکوفایی فعالیت های انجام شده در سه سال گذشته است.

وی افزود: هم اکنون بسیاری از تریبون هایی که باید در خدمت نظام باشد در تخریب دولت و برای بهره بردن یک تفکر دیگر به کار گرفته شده اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: آنچه انجام می شود دستاوردهای دولت به تنهایی نیست بلکه دستاوردهای نظام است و باید بیان شود تا مردم امیدوارتر شوند.

وی به اجرای طرح تکاپو اشاره و تصریح کرد: با وجود محدودیت های کشور برای توسعه صنعت ایجاد اشتغال و صادرات باید سرمایه گذاری بررگی انجام شود و به سمت گسترش خدمات برویم.

وی خاطرنشان کرد: برای حل معضل اشتغال کشور نیازمند این هستیم سالانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم تا به تعادل در اشتغال برسیم.

واعظی اضافه کرد: در سال گدشته طرح تکاپو در سه استان به طور پایلوت انجام شد و از ابتدای سال در سه استان دیگر این طرح آغاز شده است.

وی بیان کرد: این طرح تا پایان سال در همه استان ها اجرا می شود و زیرساخت های آن فراهم است.

وی همچنین از ۴۹۸ میلیارد تومان زیر ساخت در حوزه ict گلستان خبر داد و گفت: زیرساخت های این حوزه در استان بیشتر از نیاز است و می تواند کسب و کار را در بستر شبکه ملی اطلاعات به وجود بیاورد.

وی با یاداوری اینکه با امضا تفاهم نامه و ۴۳ پروژه این حوزه بیش از چهار هزار و ۲۰۰ شغل مستقیم ایجاد می شود، افزود: هر شغل مستقیم در حوزه ict دو تا سه شغل عیر مستقیم ایجاد می کند و می توانیم به حل معضل اشتغال استان در این حوزه امید داشته باشیم.

کد خبر 3947905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha