۲۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۴۹

مجری طرح نیروگاه‌های بوشهر خبر داد:

بکارگیری نیروهای ایرانی برای ساخت واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر

بکارگیری نیروهای ایرانی برای ساخت واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر

بوشهر - مجری طرح نیروگاه‌های اتمی بوشهر با اشاره به اینکه قبلا نیروهای روسی در ساخت نیروگاه فعالیت داشتند، گفت: برای ساخت واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر از نیروهای ایرانی استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود جعفری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر ضمن گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای اظهار داشت: فناوری هسته‌ای نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارد و در ایران نیز تلاش گسترده‌ای در این حوزه صورت گرفته است.

وی با اشاره به آغاز واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر، خاطرنشان کرد: عملیات خاک‌برداری واحدهای جدید هم‌اکنون در دست انجام است و فرآیندی نسبتا طولانی برای تکمیل این واحدها در پیش است.

مجری طرح نیروگاه‌های اتمی بوشهر با اشاره به اینکه زمان فعال شدن نیروگاه واحد اول ۱۰۸ ماه و واحد دوم ۱۲۸ ماه است، تصریح کرد: این واحدهای جدید با تکیه بر توان و استعدادهای داخلی ساخته می‌شود و با همت ایرانیان این مسیر کوتاه‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از نیروی مورد نیاز کار را می‌توانیم از طریق ایرانیان تامین کنیم، در گذشته همه نیروها از کشور روسیه تامین می‌شد ولی با قراردادی که برای واحدهای جدید داریم، نیروهای ماهر از نیروهای ایرانی انتخاب می‌شوند.

تولید ۲۰ میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر نیز به وضعیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر اشاره کرد و افزود: برق تولیدی این نیروگاه از شهریور سال ۹۰ به شبکه سراسری متصل شد.

حسین غفاری به تولید  ۶.۵ میلیارد کیلووات ساعت برق در سال ۹۵ اشاره کرد و ادامه داد: امسال به میزان مورد نظر برای تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر دست یافتیم.

وی اضافه کرد: به منظور انجام تعمیرات نیروگاه اتمی بوشهر، چهارم بهمن‌ماه سال قبل اتصال به شبکه سراسری برق قطع شد و ۱۷ فرودین‌ماه امسال مجددا وارد مدار شد و به شبکه سراسری وصل شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر افزود: از ابتدای شهریور سال ۹۰ تا پایان سال گذشته بیش از ۲۰ میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شده است.

کد خبر 3948595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha