۲۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۵۶

مسئول واحد فراهم آوری اعضا خبر داد؛

اولین اهدای عضو سال ۹۶ در استان بوشهر؛ ۳ نفر جان دوباره گرفتند

اولین اهدای عضو سال ۹۶ در استان بوشهر؛ ۳ نفر جان دوباره گرفتند

بوشهر - مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی (OPU) دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به انجام اولین اهدای عضو سال ۹۶ در استان بوشهر، گفت: اعضای بدن این جوان به ۳ نفر حیات دوباره بخشید.

علیرضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پس از شناسایی اولین مورد مرگ مغزی در سال ۱۳۹۶ در بیمارستان شهید گنجی برازجان، اقدامات لازم برای پیوند اعضاء انجام شد.

وی اضافه کرد: بعد از رضایت خانواده بزرگوار مرحوم حمید نظری و انجام مراحل قانونی، برداشت عضو در اتاق عمل بیمارستان شهید گنجی انجام شد و اعضای برداشت شده برای پیوند به شیراز فرستاده شد.

مسئول مرکز فراهم آوری اعضاء پیوندی (OPU) دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: پس از تائید مرگ مغزی با اقدام خیرخواهانه خانواده این جوان، نسبت به برداشت دو کلیه و کبد اقدام شد.

وی افزود: کبد برداشت شده به خانمی ۴۶ ساله از همدان، یک کلیه به خانمی ۴۴ ساله قادر آباد فارس و یک کلیه به آقایی ۲۵ ساله از اهواز اهدا شد.

باقری به اهمیت بالای پیوند اعضاء اشاره کرد و ادامه داد: با نهادینه‌شدن فرهنگ اهدای اعضاء در استان بوشهر امیدواریم شاهد افزایش مشارکت خانواده‌های دارای بیمار مرگ مغزی در این کار خیر باشیم.

کد خبر 3950838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha