۲۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۲۲

با آغاز برداشت غلات و دانه‌های روغنی؛

نرخ عملیات برداشت با کمباین در استان بوشهر اعلام شد

نرخ عملیات برداشت با کمباین در استان بوشهر اعلام شد

بوشهر - رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به آغاز فصل برداشت غلات و دانه‌های روغنی، نرخ عملیات برداشت با کمباین در استان را در این استان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا پدیسار صبح چهارشنبه در حاشیه کارگاه آموزش کشاورزی اظهار داشت: نرخ برداشت غلات و کلزا با کمباین در سال زراعی ۹۵ – ۹۶ در استان، به صورت ساعتی و هکتاری است.

وی در خصوص برداشت ساعتی بیان کرد: در مزارع گندم و جو هزینه کار با کمباین‌های متوسط (داخلی) به ازای هر ساعت کار مفید مبلغ ۶۴۷ هزارو ۷۰۰ ریال و با کمباین‌های نیمه‌سنگین به ازای هر ساعت کار مفید مبلغ ۷۸۹ هزار و ۷۰۰ ریال و در مزارع گندم و جو آبی با کمباین‌های سنگین (وارداتی) به ازای هر ساعت کار مفید مبلغ یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۷۰۰ ریال است.

رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: برداشت با کمباین کاه‌جمع‌کن در مزارع گندم و جو دیم با عملکرد زیر ۲ تن به ازای هر ساعت کار مفید مبلغ ۶۴۷ هزار و ۷۰۰ ریال است.

پدیسار در خصوص نرخ برداشت به صورت هکتاری نیز گفت: در مزارع گندم و جو دیم با کمباین‌های متوسط (داخلی) با احتساب یک ساعت و ۱۵ دقیقه به ازای هر هکتار مبلغ ۸۰۹ هزار و ۶۲۵ ریال است.

وی ادامه داد: در مزارع گندم و جو آبی با کمباین های متوسط (داخلی) با احتساب ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه به ازای هر هکتار مبلغ یک میلیون و ۴۵۷ هزار و ۳۲۵ ریال، در مزارع گندم و جو آبی با کمباین‌های نیمه سنگین با احتساب ۲ ساعت به ازای هر هکتار مبلغ یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۴۰۰ ریال و در مزارع گندم و جو آبی با کمباین های سنگین (وارداتی) با احتساب یک ساعت و ۱۵ دقیقه به ازای هر هکتار مبلغ یک میلیون و ۸۴۹ هزار و ۶۲۵ ریال است.

پدیسار افزود: در مزارع کلزا نیز با کمباین های متوسط (داخلی) و نیمه سنگین مجهز به هد برداشت کلزا، به ازای هر هکتار مبلغ ۲ میلیون و ۳۱۰ هزار ریال و با کمباین های سنگین(وارداتی) مجهز به هدبرداشت کلزا به ازای هر هکتار مبلغ ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار ریال خواهد بود.

رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: هر گونه تغییر در قیمت های فوق فقط با توافق کشاورز و کمباین‌دار انجام می‌شود.

کد خبر 3950877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha