۲۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۱۲

استاندار گیلان تأکید کرد؛

ضرورت توجه مسئولان فرهنگی به ترویج فرهنگ کتابخوانی در گیلان

ضرورت توجه مسئولان فرهنگی به ترویج فرهنگ کتابخوانی در گیلان

رشت-استاندار کیلان با تأکید برضرورت توجه مسئولان فرهنگی به ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان، گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در تشخیص سیر صحیح نقش موثری ایفا می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی ظهر پنج شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان گیلان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کتاب و مطالعه در زندگی بشر بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در جوامع  کتابخوان انسان‌های اندیشمند و باسواد بیشتری حضور دارند، افزود: نبود مطالعه سودمند و فرهنگ کتابخوانی سبب بروز ناهنجاری وانحرافات بسیار در جوامع می شود.

استاندار گیلان نبود آگاهی را موجب بروز کارهای پوپولیستی در جامعه عنوان کرد و گفت: باید تلاش شود تا فرهنگ صحیح مطالعه و کتابخوانی در سطح جامعه به ویژه در میان نسل جوان اشاعه یابد.

وی با تأکید برضرورت توجه مسئولان بخش‌های فرهنگی برای تحقق این امر در استان، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در تشخیص مسیر صحیح نقش موثری ایفا می کند.

نجفی در ادامه اقدامات انجام شده در این حوزه را در سطح استان مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: رشد ۳۹ درصدی اعضای کتابخانه‌ها و ۲۳ درصدی کتاب از جمله اقدامات خوب صورت گرفته در این بخش به شمار می‌رود.

وی با تأکید برضرورت بهره گیری از امکانات بنیاد برکت در استان، یادآورشد: انتظار می رود با اهتمام، پشتکار و جدیت بیشتر شاهد نتایج مطلوب در بخش کتابخانه‌های استان باشیم.

استاندار گیلان همچنین خواستار اختصاص دو هزار متر زمین مناسب برای ساخت کتابخانه عمومی در مسکن مهر رشت شد و اظهار کرد: راه و شهرسازی  واحد سازمانی بلا استفاده  خود در مناطق مختلف استان را برای توسعه فضای کتابخانه ای در اختیار این نهاد قرار دهد.

کد خبر 3951851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha