۲۴ فروردین ۱۳۹۶، ۲۰:۰۵

رئیس فدراسیون تکواندو کشور:

مازندران قطب تکواندو کشور به شمار می رود

مازندران قطب تکواندو کشور به شمار می رود

ساری- رئیس فدراسیون تکواندو کشور با اشاره به جایگاه دوم مازندران در چند سال اخیر در تکواندو، مازندران را یکی از قطب‌های تکواندو کشور برشمرد.

سید محمد پولادگر در حاشیه هفتمین دوره مسابقات جام باشگاه های تکواندو آسیا در گفتگو با خبرنگار مهر، مازندران را یکی از استان‌های فعال در رشته تکواندو، به‌ویژه در رده‌های سنی پایه، نونهالان و خردسالان، برشمرد و افزود: اصل اولیه میزبانی هفتمین دوره مسابقات باشگاه‌های آسیا در مازندران نیز توجه و علاقه‌مندی مردم این استان به این رشته بوده است.

پولادگر، با اشاره به اینکه باشگاه‌های داخلی شرکت‌کننده در این سری از مسابقات از بهترین باشگاه‌های کشور بوده و دیگر تیم‌های شرکت‌کننده خارجی نیز از بازیکنان خوبی برخوردارند، سطح کیفی مسابقات را خوب ارزیابی کرد.

وی سابقه برگزاری این مسابقات را از هشت سال گذشته و به پیشنهاد ایران اعلام کرد و با اشاره به  تجربه ۲۱ ساله ایران در برگزاری مسابقات لیگ تکواندو، ایران را جزو کشورهای پیشگام در این زمینه برشمرد و افزود: اما متاسفانه در آسیا بجز ایران سایر کشورها در زمینه جذب باشگاه‌ها و حضور باشگاه‌ها در رویدادها فعال نیستند اما اروپا بسیار فعال بوده چرا که باشگاه‌داری و جذب سرمایه‌گذار در اروپا نهادینه شده است.

وی با اشاره به سازماندهی دقیق و منسجم باشگاه‌های اروپا، بر وجود بهترین باشگاه‌های جهان در رشته‌های مختلف در اروپا اشاره کرد و افزود: با آنکه دو سال از راه‌اندازی جام باشگاه‌های تکواندو اروپا می‌گذرد، بسیار خوب پیش رفته است اما متاسفانه در آسیا بجز ایران سایر کشورها در این حوزه فعال نیستند.

پولادگر هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج و تشویق باشگاه‌ها و کمک به سرمایه‌گذاری باشگاه‌ها در رشته‌های مختلف ورزشی بیان کرد و افزود: تیم‌های ملی بجز رشته‌های توبی، با حمایت دولتی تشکیل می‌شوند اما باید به سمت باشگاه‌داری و تشویق باشگاه‌ها در حمایت از قهرمانان ملی و بازیکن‌سازی پیش رویم و این امر به زیربنای ورزش ما کمک خواهد کرد.

وی از جمله مسابقات پیش روی این فدراسیون را مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا، چند تورنمنت برای تیم ملی، مسابقات کشورهای اسلامی در هفته آخر اردیبهشت ماه در آذربایجان، مسابقات بزرگ جهان و مسابقات نونهالان آسیا در ویتنام در نیمه خرداد برشمرد.

کد خبر 3951857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha