۲۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۶:۰۰

امام جمعه عسلویه:

تولید و اشتغال در کشور بهبود یابد/ کاندیداها وعده دروغ ندهند

تولید و اشتغال در کشور بهبود یابد/ کاندیداها وعده دروغ ندهند

بوشهر - امام جمعه عسلویه گفت: باید بر تولید و اشتغال تمرکز کنیم؛ با دستورالعمل کار پیش نمی‌رود، باید پیگیری و نظارت کرد و باید مسئولان آمار درست و صحیح بدهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با تسلیت وفات حضرت زینب(س) به ویژگی آن حضرت اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت زینب پرچم‌دار نهضت عاشورا و پس از مادر گرانقدرش حضرت زهرا (س) برترین زنان مسلمان است.

وی اضافه کرد: بزرگ بانوی فداکار اسلام که مورد احترام امام حسین(ع) بود. پیام رسان کربلا نیز به مانند امام حسین(ع) حقوقی برگردن ما مسلمانان دارد و کسی نمی تواند حق او را ادا کند. وجهه علمی آن حضرت ممتاز است و عالم غیرمعلمه است و از چشمه فیاض علم الهی همچون پیامبر (ص) و ائمه اطهار برخوردار بود.

امام جمعه عسلویه تصریح کرد: خطبه‌های آن حضرت در کوفه و شام دارای معانی بلندی است که تفسیر و تحلیل آن برای علما چندان ساده نیست. صفت صبر او نیز شاخص بود و امام سجاد(ع) درباره صبر حضرت زینب(س) فرمود صبر ایشان در صبح عاشورا ملائکه آسمان را متعجب کرد. کسانی که دم از عاشورا و کربلا می‌زنند باید به این بانو تاسی کنند و در حیا و عفت پیرو او باشند و مراقب پوشش اسلامی خود باشند.

وی با بیان سخنی از امام راحل(ره) در موضوع انتخابات گفت: به فرموده امام خمینی(ره)، احدی شرعا نمی‌تواند کورکورانه و بدون تحقیق رای بدهد. در پیشگاه خدا مسئولیت داریم در برابر رای خود این برگ رای طلایی است و خیلی مهم و ارزش دارد. این رای را نمی‌توان با معیارهای مادی سنجید.

هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه چرا بعد از چند دهه از انقلاب گذشته رای خاکستری داریم، ادامه داد: بصیرت که رهبری می‌فرمایند کجاست؟ باید با تحقیق اصلح را انتخاب کنیم. انشاءالله در این انتخابات آنچه مورد رضای خدا و ائمه اطهار و شهدا و رهبری خردمند انقلاب است اتفاق بیفتد.

وی افزود: به فرموده رهبری، امروز فرصت خدمت فراهم است و سعادت و شقاوت کشور دست مسئولان است. این ما مسئولین هستیم که باید با تصمیم و عمل درست مردم و جوانان را سعادتمند و اهل بهشت کنیم و با عمل صحیح من وشما جوانان سعادتمند می شوند.

امام جمعه عسلویه در بیان اهمیت شعار سال نیز گفت: باید بر تولید و اشتغال تمرکز کنیم؛ با دستورالعمل کار پیش نمی‌رود، باید پیگیری و نظارت کرد و باید مسئولان آمار درست و صحیح بدهند. اگر چرخه تولید باید بچرخد و اشتغال بیشتر شود باید تلاش کرد.

وی با گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش، اضافه کرد: ارتش ما امروز بالنده و مفتخر است، ارتش در زمان طاغوت در خدمت طاغوت و ستمگران بود اما امروز در خدمت اسلام و در کنار مردم است. دینداری و ولایتمداری دو خصوصیت امروز ارتش است و ارتش ما بر مدار دین و ولایت حرکت می‌کند. در دنیا چنین ارتشی نداریم و ارتش ما بی نظیر است.

هاشمی‌نژاد با بیان بخش‌هایی از سخنان ریاست جمهوری در ایام تبلیغات انتخابات و سخنان امروز ایشان گفت: ایشان مکرر بر تدبیر و عدم دورغ گفتن به مردم تاکید داشتند و گفتند همه چیز با تدبیر حل می شود، هسته‌ای حل می شود، تحریم برداشته می‌شود و رونق اقتصادی ایجاد می‌شود؛ اگر اقتصاد مقاومتی بود کجا انگور از آرژانتین و انار از چین وارد می شد؟ اگر تدبیر باشد و اگر دروغ نباشد مشکلات حل می شود.

وی اظهار داشت: با سیاست و درایت و عقلانی برخورد کردن حرف درستی است. این که بگوید بگذارید مردم شاد باشند، کسی نمی‌خواهد مردم شاد نباشند ولی مردم با شادی با ساز و آواز و گناه‌کاری مخالف هستند. اختلاط محرم و نامحرم و رقاصی را مردم قبول ندارند، مردم از ما مسئولین جلوتر هستند.

کد خبر 3952417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha