۲۶ مهر ۱۳۸۵، ۱۰:۲۸

اطلاع رساني دقيق براي ارائه چهره صحيح اسلام ضروري است

شركت كنندگان در همايش "مفاهيم نادرست در گفتگوي فرهنگي و ديني ميان اسلام و غرب" خواستار معرفي چهره صحيح اسلام و فرهنگ آن از طريق رسانه هاي گروهي و اطلاع رساني دقيق شدند تا علاوه بر گسترش همزيستي و احترام به يكديگر، مساوات و بهره مندي از حقوق مدني نيز ميان مسلمانان و غير مسلمانان حاكم شود .

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از نسيج، در اين همايش شركت كنندگان به ضرورت تلاش براي اطلاع رساني در مورد چهره صحيح اسلام در كشورهاي اروپايي تأكيد كرده و خواستار ارائه برنامه هاي مشترك جهت گفتگوي ميان اديان و فرهنگها شدند.

 

شركت كنندگان در اين همايش به ضرورت استراتژي توضيح مفاهيم حقيقي گفتگو تأكيد، به تقريب ديدگاههاي ميان دو طرف اشاره و خواستار مشاركت دولتها با شوراهاي جوامع ملي گفتگوي فرهنگها شدند.

 

دكتر تراوژت شوفتهالر مدير اجرايي مؤسسه گفتگوي فرهنگهاي مصر به ضرورت ايجاد روشها و بهره گيري از ابزار جديد گفتگو به منظور اقناع متعصبين و افراطيان هر يك از اديان اشاره كرد و خواست افراد افراطي و متعصب در كنار يكديگر نشسته و مشكلات را حل و فصل كنند.

 

وي با بيان اينكه تفاهم بر تنوع ديني و فرهنگي در اروپاي مركزي اولويت دارد، اظهار داشت: ملتهاي منطقه نياز به معرفي و شناخت ديگري دارند تا در قبال آن به يكديگر نيز احترام بگذارند، زيرا گفتگو نياز به افراد جديدي دارد تا در تحقق اين امر كمك كنند.

 

دكتر تراوژت با بيان اينكه اسلام و غرب مفهوم نادرستي از يكديگر دارند خواستار بررسي راهكارهايي براي همزيستي و ارائه چهره واقعي اسلام در غرب شد تا بر اين اساس احترام به يكديگر، مساوات و بهره مندي از حقوق نيز به درستي اجرا شود.

 

دكتر علي السمان رئيس كميته گفتگو در شوراي عالي امور اسلامي مصر تصريح كرد: برخي از كارشناسان غربي با تشكيل ميزگردهايي در غرب و با حضور بزرگان مسلمان به بررسي چگونگي مصالح و منافع پرداختند تا در اين ميان آزادي بيان و فكر ميان مسئولان و ديگر افراد مطرح شود.

 

وي افزود: بايد تبادل نظرات و آراء، همچنين ديدار ميان دانشجويان و جوانان مسلمان و غير مسلمان به منظور تحقق مفهوم همزيستي و همكاري صورت گيرد، از سوي ديگر با ارسال نامه هايي به نخبگان جديد مسلمان و غير مسلمان مبني بر ايجاد گفتگوهاي سازنده به راههايي براي همزيستي مسالمت آميز و احترام به ديگري دست يافت.

کد خبر 395260

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha