۲۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۲۸

وزیر ارتباطات:

معیشت مردم مهم ترین اولویت دولت باشد

معیشت مردم مهم ترین اولویت دولت باشد

بیرجند- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه مهم ترین کار دولت باید معیشت مردم باشد، گفت: قطعا ما می توانیم در اقتصاد و معیشت مردم تحول ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی ظهر شنبه در شورای اداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی سفر قبلی به استان خراسان جنوبی ۱۱۶ روستا به اینترنت متصل شده اند، اظهار کرد: تا پایان دولت یازدهم نیز ۷۰۰ روستای دیگر در استان به اینترنت متصل می شود.

وی ادامه داد: ارائه خدمات اینترنتی به روستاییان می تواند فرصت خوبی در جهت فروش و بازاریابی محصولات شان به سراسر کشور باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروزه علاقه زیادی بین مردم برای سفر به مناطق روستایی وجود دارد، افزود: خدمات اینترنتی می تواند در معرفی مناطق و دستاوردهای آن ها اقدام بسیار موثری باشد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم گام های مهمی از طریق فضای مجازی در حوزه گردشگری استان برداریم، گفت: طی سه سال گذشته دو هزار و ۷۰ میلیارد ریال در حوزه ارتباطات استان سرمایه گذاری شده است.

واعظی با بیان اینکه وزارت ارتباطات نسبت به توسعه روستایی عنایت خاصی داشته است، بیان کرد: امیدواریم طی چندماهه آینده تمامی شهرهای استان از اینترنت نسل سوم بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی استان دانشجویی و فرهنگی است، تصریح کرد: وظیفه خود می دانیم علاوه بر فعالیت های وزارت خانه در ارتباط با اشتغال اقدامات موثری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه دو فاز ملی شبکه اطلاعات را در استان راه اندازی کرده ایم، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم کسب و کار الکترونیک را نیز در استان خراسان جنوبیر راه اندازی کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اگر بخش خصوصی در حوزه ارتباطات سرمایه گذاری کند در مقایسه با بخش های دیگر می تواند درآمد و بازدهی بهتری را داشته باشد.

اجرای طرح تکاپو در خراسان جنوبی

واعظی با اشاره به اینکه سعی داریم طی چند ماه آینده طرح تکاپو را برای دانشجویان فارغ التحصیل در حوزه ارتباطات استان راه اندازی کنیم، بیان کرد: خوشبختانه بازار آی سی تی در کشور رو به رشد است.

وی ادامه داد: در ابتدای دولت یازدهم بازار آی سی تی ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده است که به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود تا پایان برنامه ششم بازار آی سی تی به سه برابر افزایش پیدا کند، افزود: موضوع اقتصاد مقاومتی در دولت تدبیر و امید یکی از اصول جدی و اولویت ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی جلسه اول و دوم هیئت دولت تنها از اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال صحبت شده است، بیان کرد: مهم ترین ماموریت دولت در سال جاری اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه ثبات در مسائل اقتصادی و آرامش از مسائل مهم دولت بوده است، افزود: کشور توسط همه شایستگان اداره می شود و تعامل نزدیکی بین نهادهای امنیتی و نظامی با دولت و قوای سه گانه وجود دارد.

واعظی با اشاره به اینکه خوشبختانه طی سه سال گذشته روابط خارجی در کشور سامان گرفته است، ادامه داد: هم چنین توانستیم بازارهای صادراتی خوبی برای خود ایجاد کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید بازارهای صادراتی برای خود در کشور ایجاد کنیم، افزود: توفیقات بزرگ کشور مرهون همبستگی و تعامل بین قوا و مسئولین است.

وی با اشاره به اینکه اگر رهنمودهای رهبری نبود تیم مذاکره کننده نمی توانست با قدرت های بزرگ جهانی مذاکره کند، بیان کرد: دولت کارگذار نظام است و کار اجرایی انجام می دهد.

مردم ایران قیم نمی خواهند

وی با بیان اینکه تعامل و آرامشی که در جامعه وجود دارد موجب امنیت در کشور شده است، گفت: امروز تمام مناطق به دنبال حل مسائل خود به کمک جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی ادامه داد: در دولت می دانیم که نتوانسته ایم همه هدف گذاری هایی که برای مسائل اقتصادی کشور ایجاد شده است را برطرف کنیم اما همواره امید داشتیم که این دولت برآمده از رای مردم و متعلق به مردم است.

وی با بیان اینکه تورم کشور از ابتدای دولت یازدهم از ۴۰ درصد به زیر ۸ درصد رسیده است، گفت: بیکاری فرزندان از گرفتاری های بزرگ خانواده های است لذا باید در جهت اشتغال جوانان گام های موثری برداریم چراکه اشتغال جوانان موجب جلوگیری از آسیب های اجتماعی می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه مهم ترین کار دولت باید معیشت مردم باشد، اظهار داشت: قطعا ما می توانیم در اقتصاد و معیشت مردم تحول ایجاد کنیم.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو، بیان کرد: مهم نیست چه کسی انتخاب می شود بلکه انتخابات پرشور، سالم و قانون مند در کشور بسیار حائز اهمیت است.

واعظی با بیان اینکه نباید در انتخابات یکدیگر را تخریب کنیم، افزود: مردم ایران قیم نمی خواهند  و خودشان می دانند انتخاب درست کدام است.

وی با اشاره به اینکه اخلاق در انتخابات باید رعایت شود، گفت: نتیجه این انتخابات وحدت و انسجام ملی در کشور است و می تواند علامت بسیار مهمی برای دشمنان ما در دنیا باشد.

کد خبر 3953141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha