۲۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۲۳

وزیر ارتباطات:

شبکه های مجازی خارجی دو برابر شبکه های داخلی اینترنت مصرف می کنند

شبکه های مجازی خارجی دو برابر شبکه های داخلی اینترنت مصرف می کنند

بیرجند- وزیر ارتباطات گفت: شبکه های مجازی خارجی دو برابر شبکه های داخلی اینترنت مصرف می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نگاه دولت به فضای مجازی این است که تا جایی که مردم از آن استفاده صحیح می کنند و مشکلی به وجود نمی آید مانعی را ایجاد نکنیم.

وی با بیان اینکه مردم در سراسر کشور باید بتوانند اطلاعات خود را از فضای مجازی دریافت کنند، افزود: مردم ایران باید از نظر توانایی به جایی برسند که خودشان بتوانند شبکه اجتماعی ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه در داخل کشور برای دستگاه های امنیتی تفاوتی بین شبکه های مجازی خارجی و داخلی وجود ندارد، گفت: در مورد شبکه های مجازی داخلی تمام اطلاعات مردم تنها در داخل کشور است و حریم خصوصی مردم رعایت می شود.

وی با اشاره به اینکه دولت مسئول حفظ حریم خصوصی افراد است، بیان کرد: استفاده از شبکه های مجازی خارجی دو برابر شبکه های داخلی نیاز به مصرف اینترنت دارد.

وی با بیان اینکه سیاست دولت همواره بر دسترسی آزاد مردم به اطلاعات است، عنوان کرد: مردم باید بتوانند برای افزایش آگاهی و تبادل اطلاعات از شبکه های مجازی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی بدون هزینه بالای تبلیغات می تواند کمک خوبی برای شناخت و معرفی استان باشد، گفت: طرح تکاپو را هرچه زودتر با دانشگاه ها و بخش خصوصی دنبال می کنیم وامیدواریم هر چه زودتر مقدمات آن فراهم شود.

وی با بیان اینکه گردشگری یکی از کارهایی است که در طرح تکاپو باید انجام شود، افزود: گردشگری می تواند استان را از نظر اقتصادی نیز نجات دهد.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی می تواند هدف گزاری بلندپروازانه ای در توسعه گردشگری داشته باشد، بیان کرد: زمانی که متوجه توانایی کسب و کارهای الکترونیکی استان شویم مرکز توان افزایی را در استان راه اندازی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه طی سفر قبلی به استان وضعیت زیرساخت های استان ضعیف بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه امروز پهنای باند در استان ۱۸ برابر شده است.

وی ادامه داد: اینترنت نسل سوم و چهارم در استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است اما اینترنت منازل باید به صورت مطلوب تری ارائه شود.

کد خبر 3953229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha