۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۳۲

حسینی خبر داد؛

 برپایی همایش تجلیل از بانوان قرآنی با همکاری وزارت ارشاد

 برپایی همایش تجلیل از بانوان قرآنی با همکاری وزارت ارشاد

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت: امسال همایش تجلیل از بانوان قرآنی با همایشی که با همکاری وزارت فرهنگ و  ارشاد  اسلامی انجام می‌شد با هم ادغام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام  والمسلمین سیدمصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف طی سخنانی در نشست خبری این دوره از مسابقات بین المللی قرآن  برگزاری همزمان ۵ مسابقه بین‌المللی را امری موثر  در راستای تحقق شعار سال برشمرد و گفت: این ۵ مسابقه قرار بود توسط نهادهای مختلف به صورت مجزا برگزار شود؛ اما با این هم‌زمانی و هم‌پوشانی، هزینه این رقابت‌ها تقریبا نصف شده، چون باید هر نهاد مراحل مختلف مسابقات را از قبیل آماده‌سازی سالن، دعوت، انعکاس و تبلیغات را به صورت مجزا انجام می‌داد که امسال همه این کارها با هم صورت گرفت.

 برپایی همایش تجلیل از بانوان قرآنی با همکاری وزارت ارشاد

دبیر سی وچهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن  ادامه داد: در همین راستا امسال همایش تجلیل از بانوان قرآنی با همایشی که با همکاری وزارت فرهنگ و  ارشاد  اسلامی انجام می‌شد با هم ادغام شد و یا جشنواره قصه‌های قرآنی که توسط وزارت ارشاد برگزار می شد با جشنواره ما ادغام شد که همه اینها گام هایی در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است.

حسینی از برگزاری نمایشگاه جانبی مسابقات با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد خبر داد و گفت: ماه مبارک رمضان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم توسط معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار می‌شود از این رو ما طی توافق با این معاونت کار برپایی نمایشگاه جانبی مسابقات را به این عزیزان واگذار کردیم به این صورت که بخشی از نمایشگاه را مدتی زودتر در مصلی برپا کرده و این بخش ها در ماه رمضان هم ادامه پیدا می کند.

تشکیل سامانه‌ای برای ارتباط مداوم با  شرکت کنندگان

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از بر پایی سامانه‌ای برای ارتباط مداوم با  شرکت کنندگان خبر داد و گفت: هدف این است که مسابقات در جامعه و حتی جهان اسلام موثر باشد از این رو سعی داریم با راه اندازی سامانه ای برای تداوم ارتباط با شرکت کنندگان مسابقات اقدام موثر در راستای تبلیغ و ترویج قرآن کریم انجام دهیم.

نصب ۳۰۰ سازه تبلیغاتی در سطح تهران با هدف فرهنگسازی قرآنی

در ادامه این نشست عیسی علیزاده رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران طی سخنانی کوتاه در خصوص همکاری این نهاد با مسابقات بین المللی قرآن گفت: یکی از کارهای ما استفاده از فضاهای شهری برای موضوعات فرهنگی است که در این راستا اهتمام بیشتری را برای قرآن کریم به کار بسته ایم.

وی از راه اندازی کمپین بزرگ قرآنی وتبلغاتی  یک کتاب، یک امت خبر داد و گفت: طی نشست هایی که با برگزار کنندگان مسابقات داشتیم مقرر شد موضوعات مختلف سبک زندگی و حقوق شهروندی با مضامین قرآنی تابلوهایی طراحی و در سطح شهر نصب شود که در این راستا ۳۰۰ سازه تبلیغاتی در سطح تهران اختصاص پیدا کرد و قرار است این کار  در ماه مبارک رمضان هم  در سطح کشور پیگیری و ادامه پیدا کند.

کد خبر 3954913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha