۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۴۶

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان عنوان کرد:

شناسایی ۲۴۸ هزار کارگر بیمه‌شده در استان همدان

شناسایی ۲۴۸ هزار کارگر بیمه‌شده در استان همدان

همدان - دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان از وجود ۲۴۸ هزار کارگر شاغل بیمه‌شده در استان همدان خبر داد و گفت: باید امنیت شغلی کارگران تامین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، چنگیز اصلانی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه خانه کارگر تشکیلاتی خودجوش و صنفی است که با مطرح کردن مشکلات کارگران سعی در رفع آن دارد، گفت: قشر کارگر به میزان دستمزد سال ۹۶ خود معترض است.

اصلانی با اشاره به اینکه ۲۴۸ هزار کارگر شاغل بیمه‌شده در استان همدان فعالیت دارند، گفت: براساس آمار تأمین اجتماعی در اسفند سال ۹۴ در استان همدان ۲۴۴ هزار کارگر وجود داشت.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان تعداد کارگران بازنشسته استان همدان را ۲۷ هزار نفر دانست و گفت: در سال گذشته ۳۰۲۴ نفر عضو خانه کارگر استان همدان شدند به‌طوریکه تا پایان سال ۹۵ تعداد اعضای خانه کارگر استان همدان در مجموع به ۴۵هزار نفر رسید.

وی با اشاره به آغاز هفته کارگر از ۵ اردیبهشت ماه عنوان کرد: در این هفته برنامه‌ ‌های متعددی از جمله دیدار کارگران با نماینده ولی فقیه در استان، حضور کارگران در نمازهای جمعه، گردهمایی شوراهای اسلامی کار، گردهمایی بسیج کارگری و گردهمایی بزرگ کارگران با حضور مسئولان استان همدان برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه مراسم تجلیل از کارگران و ابراز حمایت از سلامتی نیروی کار و عیادت از کارگران بستری در بیمارستان‌ها از برنامه‌های هفته کارگر است، یادآور شد: همچنین برگزاری مسابقات ورزشی کارگران و بازنشستگان، همایش تجلیل از نمایندگان کارگران شهرداری و اهدای شاخه گل به کارگران طی هفته کارگر از دیگر برنامه‌های این هفته است.

اصلانی همچنین با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در خانه کارگر، عنوان کرد: طی سال گذشته ۳ هزار و ۷۲۳ نفر در رشته‌های مختلف از جمله کامپیوتر، زبان و رشته‌های هنری آموزش گرفتند.

وی درباره مسکن کارگری در استان همدان نیز عنوان کرد: پروژه ۱۳۲ واحدی در امیداکباتان همدان، ۴۱ واحدی در شهرک فرهنگیان و ۱۱ واحدی در امام زاده عبدالله و ۱۱ واحدی در صدف احداث و تحویل کارگران شده است و یک پروژه مسکن کارگری ۹۶ واحدی در شهرک بهشتی در حال ساخت است که امیدواریم سال آینده تحویل شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان گفت: همچنین یک پروژه ۶۱ واحدی در تویسرکان احداث شده که تا کنون ۴۸ واحد آن به متقاضیان تحویل داده شده و ۱۳ واحد در آستانه واگذاری است.

کد خبر 3955460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha