۳۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۲۸

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد:

وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در سیستان و بلوچستان

وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در سیستان و بلوچستان

زاهدان - کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از روز پنج شنبه وزش باد شدید سبب گرد و خاک، کاهش دید وکاهش کیفیت هوا می شود و احتمال افزایش غبار در نواحی مرکزی و جنوبی استان وجود دارد.

علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی در روز پنج شنبه در نوار غربی استان سیستان و بلوچستان (از شوره گز تا بزمان) و همچنین از پنج شنبه تا اواسط هفته آینده درشمال استان (زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز) وزش باد شدید سبب گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می شود و احتمال افزایش غبار در نواحی مرکزی و جنوبی استان وجود دارد.

وی افزود: در روزهای جمعه وشنبه دمای هوا در نواحی شمالی و مرکزی سیستان و بلوچستان حدود ۴ تا ۷ درجه به طور موقت کاهش می یابد.

وی ادامه داد: همچنین از اواخر وقت چهارشنبه در ارتفاعات شمالی، پنج شنبه در ارتفاعات شمال و مرکز و جمعه وشنبه در ارتفاعات مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان شرایط برای رگبارهای خفیف تا ملایم و پراکنده بهاری گاهی رعد و برق وتندباد مهیا است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: دریای عمان طی روزهای پنج شنبه وجمعه مواج وارتفاع موج حدود ۱.۵ تا ۲ و گاهی تا ۲.۵ متر پیش بینی می شود.

کد خبر 3957169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha