۳۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۶

معاون وزیر ارتباطات:

۲۷ هزار روستا در کشور از خدمات اینترنت پرسرعت برخوردار هستند

۲۷ هزار روستا در کشور از خدمات اینترنت پرسرعت برخوردار هستند

بیرجند- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر با سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی ۲۷ هزار روستای ایران دارای اینترنت پرسرعت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر عمیدیان بیرجندی صبح چهارشنبه در اولین کنفرانس علمی فرصت های سرمایه گذاری در خراسان جنوبی بیان کرد: صنعت ارتباطات صنعتی با هزینه اشتغال پایین و برگشت سریع اقتصاد برخوردار است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از دیرباز در صدور علم و دانش ممتاز بوده است٬ اظهار کرد: قوی ترین علوم پایه در خراسان جنوبی قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه  ای سی تی بیان کرد: روند تکامل در این حوزه در پنج موج بوده که طی سال جاری وارد موج پنجم می شویم.

وی با بیان اینکه بازار ای سی تی ظرف سه سال گذشته از ۱۵ هزار میلیارد به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است٬ افزود: در برنامه ششم این میزان به ۱۲۰ میلیارد تومام خواهد رسید.

عمیدیان با اشاره به وضعیت خراسان جنوبی در حوزه آی سی تی بیان کرد: در حال حاضر ۳۵۶ روستای خراسان جنوبی دارای اینترنت پر سرعت هستند.

وی ادامه داد: آمادگی داریم روستاهای بالای ۱۰ خانوار  خراسان جنوبی را به اینترنت پرسرعت متصل می کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: ۱۶ درصد از فارغ التحصیلان خراسان جنوبی مرتبط با رشته های آی سی تی بوده که فرصت بسیار بالایی برای استان است.

وی با بیان اینکه صنعت ارتباطات در حوزه کشاورزی بسیار موثر است٬ گفت: با استفاده از این صنعت و تغذیه هوشمند٬ مبارزه با آفات هوشمند و در نتیجه افزایش درامد و بهره وری و کاهش نیروی فیزیکی اتفاق می افتد.

عمیدیان بیان کرد: همچنین استفاده از این فناوری در حوزه صنعت باعث افزایش بهره وری در راستای اقتصاد مقاومتی و کاهش نیروی فیزیکی می شود.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از اشتغال جهان در بخش خدمات است٬ افزود: در حال حاضر قدرت زیادی در بخش تولید ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: طی سال ۹۵ با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حاکمیتی بیش از ۳۳ میلیون کاربر و شهروند ایرانی ایجاد کننده خدمت دیجیتالی در فضای مجازی  بوده اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر در استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی بیش از ۱۰۰ هزار اپلیکیشن چرخه اقتصاد را می چرخانند.

کد خبر 3957170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha