۳۰ فروردین ۱۳۹۶، ۲۱:۳۷

وزیر ارتباطات در دانشگاه رازی کرمانشاه:

دولت ظرفیت اشتغال فارغ التحصیلان را ندارد/توسعه اشتغال با IT

دولت ظرفیت اشتغال فارغ التحصیلان را ندارد/توسعه اشتغال با IT

کرمانشاه- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بخش دولتی و بخش خصوصی در حوزه صنعت ظرفیت خوبی برای اشتغال زایی نیست و فارغ التحصیلان باید به سمت شرکت‌های دانش بنیان بروند.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شامگاه چهارشنبه در جمع مدیران دولتی و بخشی از پرسنل دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار داشت یکی از مهمترین دغدغه های دولت یازدهم ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بوده است.

 محمود واعظی گفت: یک باور غلطی که از گذشته وجود داشته این است که فارغ التحصیلان یا باید در دولت استخدام شوند و یا اگر به بخش خصوصی می روند حتما در حوزه صنعت کار کنند.

 وی ادامه داد: این در حالیست که دولت ظرفیت استخدام همه فارغ التحصیلان را دارد و نه منابع و سرمایه جویندگان کار به اندازه ایست که بتوانند در بخش صنعت وارد شوند.

این مقام ارشد دولتی افزود: راهکار این موضوع سوق دادن فارغ التحصیلان به سمت شرکت های دانش بنیان و خدماتی است که نیاز به منابع ندارد و منابع آن استعداد و دانش جویندگان کار است.

واعظی تصریح کرد: این است که می بینید یک روزی ۱۰ شرکت بزرگ دنیا یا مربوط به نفت بودند یا بانکی در حالی که امروز از ۱۰ شرکت برتر دنیا ۷ یا ۸ مورد آنها شرکت های آی تی هستند.

وی با اشاره به وجود حجم زیاد فارغ التحصیلان در کشور گفت: امروز مدیران و دست اندرکاران زیادی از شرکت‌های آی تی بزرگ دنیا از جوانان ایرانی هستند و ما میتوانیم از این ظرفیت ها برای ارتقاء بخش آی تی کشور استفاده کنیم.

واعظی در پایان سخنان خود بر همکاری مشترک دولت و دانشگاهها برای ارتقاء اشتغالزایی در حوزه شرکت های دانش بنیان و آی تی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تعدادی از دانشجویان دانشگاه رازی در اعتراض به آنچه که انتخاباتی بودن سفر وزیر ارتباطات اعلام کردند در این جلسه حاضر نشدند و به همین دلیل بخش قابل توجهی از صندلی‌های سالن محل سخنرانی وزیر ارتباطات خالی ماند.

کد خبر 3957715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha