۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۳۷

معاون استاندار مازندران:

۱۰ هزار نفر از شمار بیکاران در مازندران کاسته شد

۱۰ هزار نفر از شمار بیکاران در مازندران کاسته شد

ساری - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: با پرداخت بیش از چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات بسته رونق تولید در سال قبل ۱۰ هزار نفر از شمار بیکاران استان کاسته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریانپور عصر شنبه در جلسه کارگروه تخصصی برنامه‌ریزی واشتغال استان مازندران، در سالن شماره یک استانداری، اظهار کرد: با توجه به اهمیت این جلسه و اینکه شعار سال در دو مقوله تولید و اشتغال بامحوریت اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است می‌طلبد که همه مدیران با حساسیت و اهمیت و دقت در این جلسات شرکت کنند.

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری مازندران، در ادامه، گفت: تاکید دارم به صورت کلی که جلسات کارگروه اشتغال استان به صورت استانی فعال شود و سعی آقای استاندار هم بر این است که اگر موردی و جلسهٔ تداخلی پیش نیاید در این کارگروه حضور پیدا کند،.

خیریانپور، با اشاره به مصوبات اولین کارگروه تخصصی برنامه ریزی و اشتغال، افزود: افزایش مبلغ تسهیلات تبصره ۲۶ یکی از مصوبات جلسه نخست بود.

وی ضمن تاکید بر افزایش مشاغل خرد و خانگی با اعطای تسهیلات در قالب تبصره ۲۶ توسط کمیته امداد، بهزیستی و... گفت: از نمایندگان مجلس می‌خواهیم تا تبصره یاد شده فراگیر تر از دو نهاد کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان آن شمولیت پیدا کند.

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری مازندران، بر ضرورت برگزاری جلسه شورای اشتغال شهرستان‌ها و کمیته اشتغال در ادارات و پیگیری آن توسط دبیرخانه تاکید کرد.

خیریانپور، درادامه با تاکید بر اینکه شناسنامه اشتغال تهیه شود، گفت: ما باید آموزش‌های غیررسمی را برای افراد بیکار با محوریت اداره کل فنی و حرفه ای استان و با استفاده از همه ظرفیت‌ها با جدیت برگزار کنیم.

وی همچنین بر برگزاری جلسه ای با موضوع پیگیری طرح تکاپو تاکید کرد و گفت: در سال گذشته حداقل ۳ هزار نفر از محل خود اشتغالی و مشاغل خانگی تسهیلات دریافت کردند که بایستی به همین میزان از جمعیت بیکاران استان کم شود که یکی از مکانیزم های آن تأمین اجتماعی است لذا تأمین اجتماعی باید بر این موضوع ورود جدی پیدا کند.

این مسوول افزود: به همین دلیل بر موضوع تهیه شناسنامه اشتغال در استان تاکید شد.

خیریانپور با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های استان اعطا شد که ۴۸۰ میلیارد تومان آن در قالب بسته حمایتی رونق تولید بوده است که این میزان تسهیلات می‌تواند ۱۰ هزار از جمعیت بیکاران استان را کم کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته از محل تبصره ۲۶ کمیته امداد حضرت امام ۲ هزارو ۷۳۰ نفر تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی دریافت کردند که این تسهیلات از محل یاد شده در بهزیستی هم ۹۵۷ نفر بوده است و انتظارداریم با این میزان تسهیلات دریافتی جمعیتی از بیکاران استان کم شود.

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌ها اجرایی آمار عملکردشان را دقیق مستند سازی کنند.

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری مازندران ضمن قدردانی از عملکرد بانک‌های عامل استان در پرداخت تسهیلات خود اشتغال و کارفرمایی گفت: عنوان شد عملکرد بانک مسکن در پرداخت تسهیلات تبصره ۲۶ رضایت بخش نبوده لذا باید علت را در طی جلسه ای پیگیری کرد در حالی که عملکرد این بانک در پرداخت تسهیلات مسکن ۸۱۰ میلیارد تومان و رضایت بخش بوده است.

خیریانپور ضمن تقدیر از اقداماتی که توسط دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال انجام شد، تاکید کرد: پرداختی بهزیستی در این بخش‌ها ۹۸ درصد و برای کمیته امداد ۹۵ درصد بوده که بایستی تا جلسه سوم این کارگروه به ۱۰۰ درصد برسد.

کد خبر 3959743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha