۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۰:۴۶

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان محیط زیست خبرداد؛

مصرف سالانه یک تریلیون تن کیسه پلاستیکی در جهان

مصرف سالانه یک تریلیون تن کیسه پلاستیکی در جهان

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سالانه ٥٠٠ میلیارد تا یک تریلیون تن کیسه پلاستیکی درجهان مصرف می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد سروش مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست روز شنبه در مراسم روز زمین پاک که به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: سالانه ٥٠٠ میلیارد تا یک تریلیون تن کیسه پلاستیکی درجهان مصرف می شود.
 
مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست افزود: امروزه یکی از مشکلات بزرگی که انسان با آن روبرو است مشکلات محیط زیستی و توسعه شهرنشینی است.

وی با اشاره به احداث سدهای متعدد اظهار کرد: از بین رفتن جنگل ها، خشک شدن تالاب ها، انقراض گونه های گیاهی و جانوری، بروز گرد و غبار و وقوع سیل و توفان پیامدهای زندگی شهرنشینی است.

وی گفت: روزانه در جهان ٣.٥ تا ٤ میلیون تن پسماند تولید می شود، سالانه ٧.٣ دهم میلیون هکتار جنگل در دنیا از بین می رود، سالانه یک میلیارد تن کربن وارد جو می شود و حدود نیمی از جنگل های استوایی از بین رفته است.

سروش افزود: از سال ١٣٨٣ تا ١٣٩٢بر اثر بهره برداری بی رویه از جنگل ها سطوح جنگلی کشور از ١٤.٢ دهم به ١٢ میلیون هکتار کاهش یافته است.

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: از سال ١٩٦٠ تاکنون حدود یک سوم زمین های قابل کشت جهان از بین رفته است.

وی گفت: از این رو سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم روزی به نام زمین پاک نامگذاری کرده است.

سروش افزود: این روز فرصت مناسبی است تا با استفاده از فناوری های روز دنیا بر فعالیت های مرتبط با شهر سبز تمرکز کنیم.مدیر کل دفترآب و خاک سازمان محیط زیست تاکید کرد: حفظ زمین یک وظیفه همگانی است و باید در حفاظت از مولفه های زیستی مانند آب، خاک و هوا تلاش کنیم.

کد خبر 3959923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha