۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۵۰

طی سال گذشته؛

۳۱۸۸۱ بازرسی در سطح استان زنجان صورت گرفته است

۳۱۸۸۱ بازرسی در سطح استان زنجان صورت گرفته است

زنجان-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۳۱ هزار و ۸۸۱ بازرسی در سطح استان طی سال گذشته صورت گرفته و ۲ هزار و ۱۲۹ مورد آن منجر به تشکیل پرونده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فغفوری ظهر یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، از کمبود تخلفات مربوط به احتکار در اصناف خبرداد و افزود: این موضوع نشان از قیمت های مناسب و پایین در بازار بوده که آرامش و ثبات در بازار را برای مردم به همراه داشته است. شیب افزایش قیمت ها به گونه ای نبوده که برخی از افراد اقدام به احتکار کالاها کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۳۱ هزار و ۸۸۱ بازرسی در سطح استان طی سال گذشته صورت گرفته و ۲ هزار و ۱۲۹ مورد آن منجر به تشکیل پرونده شده است.

فغفوری ادامه داد:  ۶۹۳ مورد مربوط به گران فروشی، ۲۹۱ مورد فروشی، ۱۲۸ مورد تقلب، احتکار صفر، عرضه خارج از شبکه ۱۲ مورد، درج نکردن قیمت ۷۰۲ مورد، اخفا و امتنای عرضه کالا پنج مورد، فروش اجباری یک مورد، ۲۲ مورد تاخل صنفی، ۳۷۵ صدور نکردن صورتحساب، ۲۸ مورد حرج غیرواقعی، ۲۱ مورد رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، ۲۰۶ مورد نداشتن پروانه کسب، ۵ مورد نداشتن پروانه بهره بردای واحد تولیدی و ۲۰۰ مورد حمل و نقل، نگهداری عرضه و فروش کالای قاچاق از جمله پرونده های ثبتی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از کاهش تخلف صنوف مختلف در بخش احتکار کالاها خبر داد و گفت: نبود احتکار کالا در استان به دلیل ثبات قیمت و آرامش در بازار بوده است.

فغفوری افزود: از سال ۹۲ تا کنون شیب ملایم در افزایش قیمت ها را شاهدیم و شاهد ثبات قیمت ها طی سال های ۹۲ تاکنون هستیم. برخی از کالاها با کاهش قیمت و برخی نیز با رشد منطقی و ملایم همراه بوده اند.

وی ادامه داد: برخورد با تخلفات با کمترین مشکل اجتماعی همراه بوده است و اجرای طرح نظارتی علاوه بر بازرسی ها به صورت مستمر صورت گرفته است. از پایان اسفند تا پایان فروردین در طرح ویژه نظارتی بر کالاهای مهم مورد نیاز مردم تمرکز شده است. ۹ هزار و ۶۶۵ مورد ویژه طرح نظارتی پایان سال بوده است. ۴۷۰ پرونده با بیش از ۳۰۳ میلیون ارزش پرونده های تخلف شده استان در این طرح بوده است.

کد خبر 3960723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha