۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۴۰

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

امنیت، مهم ترین شاخصه توسعه شهری است

امنیت، مهم ترین شاخصه توسعه شهری است

قزوین- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: امنیت و آرامش مهم ترین شاخص توسعه شهری است که متاسفانه در بسیاری از شهرهای مسلمان جهان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار روز یکشنبه در پنجمین مجمع شهرهای اسلامی که با حضور اعضای هیئت دولت و شهرداران شهرهای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: مسئله توسعه پایدار اگر چه در تمام دنیا مفهومی مشخص دارد ولی برای شهرهای اسلامی درگیر مفاهیمی جدید نظیر آرامش، توجه به معنویت نیز محسوب می شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: عدالت در خدمات شهری و کیفیت زندگی بشر در شهرها از مواردی است که نیاز است تا در طرح های توسعه شهری به طور جدی به آن پرداخته شود.

ابتکار بیان کرد: به طور مثال در حال حاضر در کشور ایران مسئله قنات و توجه ویژه به آن در کنار این که میتواند منبع تامین آب شرب بسیاری از مناطق باشد از هدر رفت بی رویه آب نیز جلوگیری میکند.

وی خاطرنشان کرد: قنات در مفهوم توسعه شهری ایران در فرهنگ سنت و اقتصاد مقاومتی ما ریشه دارد، که البته به عنوان میراث جهانی نیز به ثبت رسیده است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور تاکید کرد: در حال حاضر قنات برای ما از لحاظ محیط زیستی و حفاظت از منابع آبی نقش مهمی دارد و از سوی دیگر بعد فرهنگی آن برای ما حائز اهمیت است چراکه نشان  دهنده دانش و تخصص پیشنیان ما دارد.

ابتکار گفت: در حال حاضر دولت یازدهم نیز به طور جدی در پی ایجاد شهرهای سالم است، شهری که بتوان کیفیت زندگی در شهرها را به صورت جدی افزایش داد.

وی بیان کرد: توجه به اقتصاد شهری، بهره وری، عدالت در جوامع شهری و هدایت مسیر شهرها به سمت شهرهای سالم و پاک از مسائل برجسته در حوزه توسعه پایدار شهری است که به طور جدی در دستور کار دولت یازدهم نیز بوده است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور عنوان کرد: در حال حاضر با استفاده از سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری اهداف ۱۷ گانه توسعه پایدار در برنامه ششم توسعه کشور قرار گرفته است و در سطح ملی در حال اجرایی شدن است.

کد خبر 3960778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha