۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۲:۱۱

کاتب:

بحران بیکاری و اشتغال در کشور وجود دارد

 بحران بیکاری و اشتغال در کشور وجود دارد

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در کشور بحران بیکاری و اشتغال وجود دارد، گفت: اگر در سال ۸۰۰ هزار شغل ایجاد شود باز هم شاهد افزایش نرخ بیکاری در کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا کاتب رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اخبار سیما با بیان اینکه در کشور بحران بیکاری و اشتغال وجود دارد گفت: اگر در سال ۸۰۰ هزار شغل ایجاد شود باز هم شاهد افزایش نرخ بیکاری در کشور خواهیم بود.

وی افزود: دولت در برنامه ششم توسعه مکلف شده سالانه ۰.۸ درصد نرخ بیکاری را کاهش دهد که برای رسیدن به این هدف باید در روند اجرایی اتفاق نظر وجود داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به این نکته که تعریف ثابتی از نرخ بیکاری تا کنون وجود نداشته است، اظهار داشت: بر اساس ضوابطی که توسط هیئت رئیسه مجلس و کارگروه اشتغال مجلس تعریف شده اگر یک فرد در هفته دو روز شغل داشته باشد، شاغل محسوب خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از ماموریت های کارگروه اشتغال وحدت آمار واقعی از بیکاری خواهد بود.

کاتب اشتغال را یک موضوع فرا دستگاهی برشمرد و تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال در نهاد هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد ۳ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده تا برای خانواده های کم درآمد و تحت پوشش اشتغال زایی کنند.

وی در پایان گفت: برای ایجاد وحدت رویه، مسئولیت هماهنگی و ساماندهی بحث اشتغال کشور وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مشخص شده است.

کد خبر 3960976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha