۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۱۸

رئیس شبکه بهداشت دشتستان:

توسعه زیرساخت‌های سلامت روان دشتستان در دستور کار است

توسعه زیرساخت‌های سلامت روان دشتستان در دستور کار است

بوشهر - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: طرح تحول نظام سلامت به زیرساخت‌های سلامت روان توجه ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین دارابی صبح دوشنبه در بازدید بیمارستان اعصاب و روان برازجان اظهار داشت: هرساله سازمان جهانی بهداشت بر مبنای مشکلات و معضلاتی که در دنیا وجود دارد یک شعار را انتخاب می‌کند، بر همین اساس شعار روز جهانی بهداشت امسال «افسردگی؛ بیایید صحبت کنیم» است.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، همچنین شعار هفته ملی سلامت را زندگی سالم بانشاط و امید انتخاب کرده است که ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم این شعار را محور فعالیت خود در هفته سلامت قرار بدهیم.

دارابی افزود: یک از سیاست‌های وزارت بهداشت سلامت روان و داشتن جامعه‌ای پرنشاط و امید است و با استقرار کارشناسان روانشناسی در مراکز خدمات جامع و پایگاه‌های سلامت زیرساخت‌های آن فراهم‌شده است و به گروه‌های هدف خدمات ارائه می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: جامعه‌ای پویا و توسعه‌یافته است که نرخ رشد بیماری‌های اعصاب و روان به‌خصوص بیماری افسردگی پایین باشد و زمانی این امر محقق می‌شود، که تمام سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های خود را محور پیشگیری و کاهش بار بیماری قرار دهیم.

دکتر عبدالله فتاح متخصص اعصاب و روان نیز گفت: بر اساس تحقیقات انجام‌گرفته در دنیا، بیشترین آمار خودکشی و مرگ سنین ۱۵ تا ۲۹ سال، بعد از حوادث ترافیکی، افسردگی می‌باشد، پس مبنای فعالیت‌های ما باید بر اساس پیشگیری باشد.

زهرا خسروی سرپرستار بخش اعصاب و روان گفت: بخش اعصاب و روان دارای ۲۴ تخت معمولی، ۲ تخت Extra (ویژه) و ۲ تخت ایزوله است و طی دو سال اخیر توانسته‌ایم بخش بستری زنان و مردان را از هم جدا کنیم.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار، مدیران شبکه بهداشت و درمان دشتستان، کارشناسان واحدهای ستادی به همراه روان‌پزشک، مسئول فنی بخش و تیم پرستاری از بخش زنان و مردان بیمارستان اعصاب و روان برازجان بازدید کردند.

کد خبر 3961298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha