۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۰۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

بعثت پیامبر اسلام(ص) از نعمت‌های بزرگ الهی برای جامعه بشری است

بعثت پیامبر اسلام(ص) از نعمت‌های بزرگ الهی برای جامعه بشری است

بوشهر - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: بعثت پیامبر رحمت و مهربانی از نعمت های بزرگ الهی برای جامعه بشری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ظهر دوشنبه در جمع فعالان تبلیغی بوشهر با تبریک فرا رسیدن به نبی مکرم اسلام اظهار داشت: خداوند در ۲۷ رجب با بعثت پیامبر اسلام (ص) یکی از نعمت های بزرگش را بر جهان بشریت ارزانی فرموده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: نعمت عظمای بعثت پیامبر اسلام (ص) و نازل شدن آخرین کتاب الهی بر سینه آن حضرت تمامی وظایف بشر و دستورالعمل زندگی او بر پیامبر ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: اگر نگاهی گذرا به شخصیت پیامبر اسلام (ص) داشته باشیم همان طور که خداوند او را عالی‌ترین روح ها و او را به‌عنوان اشرف مخلوقات خود به پیامبری برانگیخت و راه و روش زندگی نشان می دهد که آن حضرت اشرف مخلوقات عالم است.

حجت‌الاسلام سروستانی ادامه داد: اگر بخواهیم زندگی ایشان را هم در دوران قبل از بعثت و هم دوران پس از بعثت مرور کنیم زندگی این انسان الهی و شخصیت بزرگ در این دو مقطع زمانی می‌تواند درسی برای همه انسان های آزاده باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اضافه کرد: نبی مکرم اسلام (ص) از ابتدای چشم گشودن به جهان هستی با مشقت‌های فراوانی مواجه بود ولی هیچ کدام از مشکلات مانع رشد معنوی پیامبر نشده بود.

وی بیان داشت: کمالات رسول اکرم (ص) هم در عرصه عبادی و هم در عرصه اجتماعی بود از ویژگی‌های محوری پیامبر اسلام شناخت ذات ربوبی و بندگی او بود که فارغ از شرایط سخت زندگی توانست خود را به پروردگار نزدیک کنند و استمداد بطلبد و این رمز موفقیت آن بود که می تواند برای همه مردم الگو باشد تا انسان در هر شرایطی رابطه خود را با خداوند و خالق هستی تقویت کند.

حجت‌الاسلام سروستانی، صبر و استقامت را یکی دیگر از ویژگی‌ های برجسته پیامبر اسلام (ص) عنوان کرد و افزود: آن حضرت در مقابل سختی ها و ناملایمت هایی که در دوران قبل از بعثت در دوران بعد از بعثت به ایشان وارد شد به مسیر خود اعتقاد داشت و با همه توان در مقابل سختی ها و مشکلات ایستادگی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر خلق و خوی نیکو و آراسته پیامبر اسلام را به‌عنوان یک ویژگی دیگر آن حضرت بر شمرد و تاکید کرد: آن حضرت به پیامبر رحمت و مهربانی ملقب شده است و تمام تلاش خود را برای تغییر باورهای مردم به کار می‌برد و با اخلاق خوب خود توانست انسان هایی را که در اوج جاهلیت بودند به کمالات نفسانی و همچنین به سمت خدا شناسی و انجام تکالیف الهی هدایت کند.

حجت‌الاسلام سروستانی ابراز داشت: پیامبر اسلام (ص) در دوران پس از بعثت به‌عنوان راهنمایی مهربان و پیامبر رحمت بر اساس تعالیم الهی و آیات نورانی قرآن کریم در طول ۲۳ سال خدمات بزرگی به جهان بشریت ارزانی فرموده که مهمترین معجزه اش قرآن کریم است که مایه هدایت رحمت و برکت برای انسان هاست.

وی با بیان این که پیامبر اسلام (ص) با دستور گرفتن از قرآن کریم و ذات ربوبی در مقابل ظالمان جاهلان و مستکبران ایستادگی کرد، افزود: آن حضرت با لحنی لیِّن و در عین حال با صلابت و محکم در مقابل دنیا خواهان قرار گرفت و در طول مدت اندکی توانست دگرگونی بزرگی در سرزمین حجاز رقم بزند.

کد خبر 3961621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha