۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۱۶

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مرکزی:

صادرات بخش تعاون استان مرکزی در سال گذشته به ۲۰۰میلیارد ریال رسید

صادرات بخش تعاون استان مرکزی در سال گذشته به ۲۰۰میلیارد ریال رسید

اراک- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: طی سال گذشته تولیدات شرکت های تعاونی استان به ۱۵کشور جهان صادر شد که ارزش ریالی این میزان محصول صادراتی حدود ۲۰۰میلیارد ریال بود.

محمدتقی آبایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طی سال گذشته تولیدات شرکت های تعاونی استان به ارزش ۲۰۰میلیارد ریال به ۱۵ کشور جهان صادر شده، اظهار داشت: بیشترین میزان تولیدات صادراتی شرکت های تعاونی طی سال گذشته در بخش کشاورزی، صنایع غذایی، صنایع دستی، فرش دستباف و صنایع شیمیایی بوده است.

وی با اشاره به کشورهای مقصد صادرات تولیدات تعاونی های استان افزود: روسیه، کانادا، پاکستان، ترکمنستان، ایتالیا، عراق، هلند، ارمنستان، ترکیه، چین، اتریش، امارات، آلمان و افغانستان کشورهای مقصد صادرات محصولات تعاونی استان مرکزی در سال گذشته بوده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: شش هزار فرصت شغلی طی سه سال گذشته در بخش تعاون استان مرکزی ایجاد شده و آمار شرکت های تعاونی در این استان به دو هزار و ۲۷۰ تعاونی رسیده است.

آبایی با بیان اینکه کار احداث ۸۰۰ واحد مسکونی طی سال گذشته توسط تعاونی های مسکن این استان به اتمام رسیده و تحویل داده شد، خاطرنشان ساخت: با احتساب تعاونی های سهام عدالت، هم اکنون ۹۳۲ هزار نفر در استان مرکزی در تعاونی ها عضو هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به هفته کارگر، گفت: حوادث کارگری در استان مرکزی طی سال ۹۵ نسبت به سال قبل از آن، با ۱۷درصد کاهش همراه بوده و سال گذشته ۱۳هزار ساعت کلاس آموزش ایمنی و دوره آموزشی شناسایی خطر در محیط کاری، در این استان برگزار شد.

وی تصریح کرد: تا پایان سال ۹۵، ۲۰۷ تشکل کارگری در این استان شکل گرفته و تعداد خانه های بهداشت کارگری این استان از ۹۹ خانه با ۹۸ بهداشت یار در سال ۹۲ به ۱۸۳ خانه بهداشت با ۱۶۶ نفر افزایش یافته است.

آبایی گفت: تشکل های کارفرمایی در تعامل با اداره کل تعاون و کار استان نقش موثری در ارائه خدمات آموزشی و... به منظور کاهش حوادث کارگری و افزایش ایمنی می توانند ایفا کنند و در این راستا تفاهم نامه ای با کانون کارفرمایی استان مرکزی منعقد شده تا بتوان از ظرفیت های تشکل های کارفرمایی در این موضوع بهره گرفت.

کد خبر 3962459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha