۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۳۳

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بهار عنوان کرد:

پرداخت ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی شهرستان بهار

پرداخت ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی شهرستان بهار

بهار - رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بهار گفت: سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی شهرستان بهار پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر ضمیری کامل صبح چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بهار گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده، همه متولیان عرصه اشتغال باید تلاش خود را در راستای ایجاد اشتغال مضاعف کنند.

امیر ضمیری کامل به عملکرد رونق تولید در سال ۱۳۹۵ شهرستان بهار اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، ۱۵۹ پرونده به مبلغ یک هزار و ۴۱۶ میلیارد و ۱۴۴ میلیون ریال به بانک های عامل معرفی شدند که تعداد ۵۶ مورد به مبلغ ۲۶۳ میلیارد و ۲۰۴ میلیون ریال عقد قرارداد و ۴۳۷ مورد تثبیت اشتغال و ۹۴ مورد اشتغال جدید ایجاد شده است.

وی به آمار سامانه رصد استان همدان اشاره کرد و گفت: کل اشتغال جدید ثبت نامی در سامانه رصد استان همدان ۸ هزار و ۳۱ مورد است که از این شمار ۸۳۴ مورد در شهرستان بهار به ثبت رسیده و شهرستان بهار در ثبت آمار اشتغال در سامانه رصد رتبه سوم استان را دارد.

وی به آمار بیمه شدگان اجباری شهرستان بهار اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یک هزار و ۶۱ نفر به آمار بیمه شدگان شهرستان بهار اضافه شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد رشد داشته است و از این تعداد ۶۹۰ نفر در شعبه تامین اجتماعی بهار و ۳۷۱ نفر در شعبه تامین اجتماعی لالجین به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تسهیلات واحدهای شهرستان بهار، افزود: در یکسال گذشته ۳ هزار و ۴۵۶ طرح به مبلغ ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد و ۹۳۶ میلیون ریال به بانک های عامل معرفی شده که به ۲ هزار و ۹۶۰ طرح به مبلغ ۷۸۶ میلیارد و ۵۹ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی افزود: در مجموع ۲۷ میلیارد و ۷۲۱ میلیون ریال سهمیه تسهیلات خود اشتغالی دستگاههای اجرایی شهرستان بهار بوده که ۲۰ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال به بانک های عامل معرفی و ۲۲ میلیارد و ۵۴۱ میلیون ریال معادل ۸۱ درصد نسبت به سهمیه توسط ادارات کمیته امداد، صندوق کارآفرینی امید، بهزیستی و بنیاد شهید پرداخت شده است.

فرماندار بهار نیز گفت: سال گذشته با توجه به مشکلات واحدهای تولیدی و مردم، پرداخت حدود ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی شهرستان بهار (عمدتا در بخش کشاورزی) رقم قابل توجهی بوده است.

محسن مرادی پتاه با ابراز رضایت از پیگیری های ستاد تسهیل شهرستان بهار گفت: مشکلات ۹۲ طرح در ستاد تسهیل بررسی شده که ۱۰۶ مصوبه مربوط به شهرستان بهار بوده و مشکلات واحدهای تولیدی بررسی شده است.

وی از شهر جهانی سفال به عنوان یکی از قابلیتهای سرمایه گذاری شهرستان بهار یاد کرد و گفت: شهر لالجین پتانسیل جذب سرمایه گذاران را دارد و این در حالی است که هم اکنون مشکل محدودیت زمین جهت ارائه به سرمایه گذاران وجود دارد که در حال بررسی است.

کد خبر 3962698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha