۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۱۵

وزیر رفاه عنوان کرد:

ورود نیروی کار به بازار باید کارآمد شود

ورود نیروی کار به بازار باید کارآمد شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نیروهای کاری به دلایل مختلف از جمله تأخیر در ورود به بازار کار نمی توانند به موقع جذب بازار کار شوند و نیازمند این هستیم که جذب کارگران را کارآمد کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر ، علی ربیعی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: روزگاری نیازمند ۶۰۰ هزار شغل بودیم اما هم اکنون سالانه به ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل نیازمندیم که بیشتر آنها فارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند.

وی به رشد سرمایه گذاری و اشتغال اشاره کرد و گفت: برنامه ای ده گانه را آغاز کرده ایم که بتوانیم در آنها زمینه رشد، تولید و اشتغال در کشور را افزایش دهیم.

ربیعی افزود: نیروهای کاری به دلایل مختلف از جمله تأخیر در ورود به بازار کار نمی توانند به موقع جذب بازار کار شوند و نیازمند این هستیم که جذب کارگران را به روز و و کارآمد کنیم.

وی گفت: اگر جامعه ای تولید محور باشد، تولید و کارگر در آن محور خواهد شد و ما باید همه سیاست های کشور را به سمت تولید محوری سوق دهیم.

ربیعی تأکید کرد: من کارگرزاده بوده ام و زندگی با فقر را درک می کنم و مشکلات و سختی های جامعه کارگری را با پوست و گوشت خود لمس می کنم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: ما با سیاست های اقتصادی توانستیم طوری عمل کنیم که مزد بر تورم پیشی بگیرد و توانستیم ۱۰ میلیون حاشیه نشین شهری را که از خدمات درمانی محروم بودند به دفترچه های درمانی مجهز کنیم.

ربیعی افزود: افزایش اشتغال، تثبیت و امنیت شغلی از سیاست هایی بود که ما در این سال ها دنبال کردیم و اگر بتوانیم فرهنگ تولید و اشتغال را گسترش بدهیم جامعه ما موفق و تولیدمحور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون نیروی کار غیررسمی در کشور بسیار است گفت: باید بتوانیم نیروی کار را در کشور ساماندهی و آنها را به سمت کارگران رسمی سوق دهیم.

ربیعی یادآور شد: هفته کارگر امسال با مبعث رسول اکرم (ص) مصادف شد همان پیامبری که توجه ویژه ای به کارگران و افراد زحمتکش داشتند و ما باید با تأسی از آن پیامبر بزرگوار به این قشر از جامعه نگاه ویژه ای داشته باشیم.  

کد خبر 3964192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha