۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۱۶

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان:

نگاه شعاری در حوزه اشتغال جوابگو نیست

نگاه شعاری در حوزه اشتغال جوابگو نیست

زنجان-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان با بیان اینکه باید در زمینه اشتغال به صورت جدی وارد عمل شده و برنامه‌ریزی کرد، گفت: نگاه شعاری در حوزه اشتغال جوابگو نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم عصفوری ظهر شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، به اقدامات انجام شده در کار گروه تسهیل و رفع موناع تولید در استان زنجان اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی طی سال گذشته در کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید و طرح رونق در استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه  باید در زمینه اشتغال به صورت جدی وارد عمل شده و برنامه‌ریزی کرد، اظهار داشت: فقط شعار دادن دربحث اشتغال درست نیست و باید برای تحقق اهداف شتاب کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان گفت: میزان بیکاری از سال‌های گذشته تجمیع پیدا کرده و دولت طی سه سال گذشته اقدامات بسیار خوبی داشته  و استان از نظر اشتغالزایی نسبت به میانگین کشوری رشد خوبی داشته  و باید هدفگذاری مناسبی در حوزه اشتغال در استان صورت گیرد تا بر اساس آن حرکت کرد.

عصفوری به حجم بالای تعداد بیکاران اشاره کرد و گفت: میزان بیکاران طی سال های گذشته تجمع پیدا کرده، ودولت موفق شده با این وجود روند رو به رشد افزایش نرخ بیکاری را متوقف کند.

وی تصریح کرد: تعداد جوازهای تاسیس صادره طی سال گذشته در استان رشد خوبی داشته که بیانگر ورود مردم به سرمایه‌گذاری‌های جدید است و امسال در تلاش هستیم تا  اشتغال و تعداد جواز تاسیس های صادر شده افزایش یابد و صدور ۴۹۵ مجوز تاسیس برای واحدهای صنعتی و تولیدی طی سال گذشته نشان می دهد که مردم به سمت راه اندازی خطوط تولید و سرمایه گذاری در این بخش سوق پیدا کرده اند.

عصفوری افزود: استان زنجان در زمینه احداث گلخانه‌ها از هدفگذاری عقب است و فقط ۲۹ درصد از اهداف در این راستا محقق شده است.

وی  تصریح کرد: در بخش صنعت استان زنجان، تکمیل زنجیره فولاد، آهن و مس هدفگذاری شده بود و این طرح‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته و در این سه بخش خاک فروشی نخواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان گفت:در بخش کشاورزی باید بحث توسعه گلخانه ها که بهره وری بالا و میزان مصرف آبی کمتری دارند، جدی گرفته شود و همچنین زنجیره‌های تکمیلی را برای سرب و روی هم در استان تعریف کرد تا مراحل تولید کامل شود. 

عصفوری یاد آورشد: تعدادی از واحدهای صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی طی سال گذشته در استان راه‌اندازی و تعدادی هم احیا شدند.

وی افزود: باید تمام دستگاه ها و سیستم بانکی برای اشتغالزایی در سال جاری هدفگذاری مشخص داشته و برای تحقق آن تلاش کنند.

کد خبر 3964838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha