۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۳۲

معاون ریاست دانشگاه تهران خبر داد:

فعالیت موسسه ملی تغییر اقلیم در دانشگاه تهران

فعالیت موسسه ملی تغییر اقلیم در دانشگاه تهران

معاون ریاست دانشگاه تهران ضمن تأکید بر اهمیت توجه به پدیده تغییر اقلیم و موقعیت خاص ایران در حوزه محیط زیست، از فعالیت مؤسسه ملی تغییر اقلیم و محیط زیست در دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون ریاست دانشگاه تهران در کنفرانس بلندپایه تغییر اقلیم ایران و اتحادیه اروپا گفت: در سالهای اخیر تغییر اقلیم نقشی جدی و مهم در مسائل سیاسی و اجتماعی کشورها ایفا کرده است. این پدیده توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق وسیعی از جهان را تحت تأثیر قرار داده و اثرات آن در آینده تشدید هم خواهد شد.

محمد رحیمیان افزود: جمهوری اسلامی ایران با توجه به موقعیت خود در کمربند بیابانی نیمکره شمالی همچون سایر کشورهای درگیر تحت تأثیر تغییر اقلیم قرار گرفته و با آثار زیانبار آن به طور جدی روبرو است. سازگاری با شرایط جدید تغییراتی در ساز و کارهای اقتصادی و زیربنایی ما را می‌طلبد.

وی تأکید کرد: دانشگاه تهران به عنوان اولین واحد دانشگاهی کشور با ۲۲۰۰ متخصص در زمینه‌های مختلف و تلاش بیش از ۳۴ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی یک واحد تحقیقاتی خود را به این موضوع اختصاص داده و مؤسسه ملی تغییر اقلیم را راه اندازی کرده است.

رحیمیان گفت: شواهد متعدد در طول دوران فعالیت پرثمر دانشگاه تهران همچون مؤسسه ژئوفیزیک، مؤسسه مشترک با وزارت راه، مؤسسه مشترک با ایمیدرو و اخیراً مؤسسه آب با همکاری وزارت نیرو را می‌توان اشاره کرد.

معاون ریاست دانشگاه تهران افزود: در مؤسسه ملی تغییر اقلیم و محیط زیست انجام محاسبات و توسعه پژوهش و فناوری مرتبط با تغییر اقلیم در دستور کار قرار گرفته است. تربیت و توان افزایی کارشناسان و متخصصان در جهت دستیابی به آرمان‌های فوق از عوامل کلیدی به حساب می‌آید. این مرکز در جایگاه شایسته و رفیع مستشار ملی تلاش خود برای انسجام بخشی به همکاری‌های ملی و بین‌المللی، ایجاد همکاری و نظارت و در صورت لزوم بازنگری در طرح‌ها و پروژه‌ها در راستای مقابله با آثار تغییر اقلیم را به کار خواهدگرفت و من به نمایندگی از دانشگاه تهران دست همکاری را به سوی تمام همکاران ملی و بین‌المللی در این راستا دراز می‌کنم.

کد خبر 3966106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha