۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۰۳

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

اقدام برای پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی

اقدام برای پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی

تبریز - مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت:اقدام برای پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی گامی در راه تحقق رسالت سازمان تبلیغات اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی صبح امروز در نشست شورای مدیران تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان سکاندار دینی و فرهنگی یک رسالت بزرگ دارد و از جلوه‌های بارز و تبلیغاتی آن درنقاط مختلف، روحانیون مستقر هستند.

دکتر حسینی افزود: در ابتدای کار دوره جدید مدیریتی این اداره کل، روحانیان مستقر در سطح استان ۵۱ نفر بودند ولی هم‌اکنون این رقم به ۸۱ نفر رسیده است و برنامه داریم تا پایان سال این رقم را به ۱۱۴  نفر برسانیم اما با این حال وجود یکهزار و ۳۶۰ روستای بالای ۸۰۰ نفر جمعیت در استان، نیازمند تعداد بیشتری روحانی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی درباره کارهای صورت‌گرفته در ایام محرم و صفر نیز گفت:  بیشترین تمرکز این اقدامات روی شناسایی آسیب‌های محرم و عزاداری‌های آن ایام بود که تا ساعت‌های نیمه شب مراسم‌ها را رصد می‌کردیم و همچنین سه روز پایانی ماه صفر نیز گروهی از تبلیغات اسلامی استان در مشهد مقدس مستقر شده و به برگزاری برنامه‌های مرتبط ‌پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: برای اولین‌بار در استان در ۲۰ مسجد برنامه‌هایی مناسب با ایام با موضوعیت انقلاب اسلامی زمینه‌ساز مهدویت و ظهور داشتیم که در مقام خود، برنامه مفیدی به شمار می‌آمد و برای نخستین ‌بار ثبت نام اینترنتی مراسم اعتکاف در استان به شکلی مطلوب صورت گرفت که افزایش ۲۵ درصدی ثبت‌نام کنندگان را در پی داشت.

حجت الاسلام حسینی به افزایش دوبرابری بودجه فعالیت‌های قرآنی در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: کارهای شایسته‌ای در زمینه‌های تبلیغی و ترویجی و همچنین آموزشی قرآن در سطح استان صورت گرفت که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری کلاس‌های متعدد، تاسیس ۹۰ باب خانه قرآن و برگزاری دو هزار و ۳۶۹ کلاس آموزش قرآن با ۴۲ هزار و ۲۸۶ شرکت کننده اشاره کرد.

وی به اختصاص ۱۰۰ درصدی بودجه مدارس صدرا اشاره کرد و ادامه داد: در برخی شهرستان‌های آذربایجان شرقی مانند هریس و اسکو اداره تبلیغات نداریم که در صدد احداث هستیم و البته اداره بناب افتتاح شده و هریس هم در شرف افتتاح است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اضافه کرد: برای همکاران و کارکنان سازمان نیز اقداماتی از قبیل پرداخت اضافه‌کاری‌ها و برگزاری همایش خانواده مخصوص کارکنان انجام شده که امیدواریم انگیزه‌ای برای حرکات هرچه بزرگ‌تر باشد.

وی همیاری خیران را با سازمان تبلیغات اسلامی را ارزشمند دانست و تاکید کرد: خیران کارهای شایسته‌ای انجام داده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کمک در احداق خانه‌های «عالم» و نیز مشارکت در بحث چاپ و نشر قرآن و سایر کتب مرتبط اشاره کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان درباره مشکلات موجود نیز گفت: روحانیونی که به صورت موقت در برخی روستاها حاضر می‌شوند، در خانه روستاییان امکان سکونت چند روزه ندارند و خوب است که در کنار مساجد مکان هایی نیز برای استقرار موقت روحانیان در روستاها ساخته شود..

کد خبر 3966912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha