۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۰۵

اولویت توسعه رشته های تحصیلی میان رشته ای و ترکیبی

اولویت توسعه رشته های تحصیلی میان رشته ای و ترکیبی

معاون آموزشی وزیر علوم اعلام کرد: در برنامه ریزی توسعه هدفمند آموزش عالی، رشته های تحصیلی میان رشته ای و ترکیبی در اولویت هستند .

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از وزارت علوم، مجتبی شریعتی نیاسر به مناسبت هفته بزرگداشت آموزش در دانشگاه علوم انتظامی امین افزود: با تحولاتی که در دنیای امروز رخ داده است ارتباط و پیوستگی علوم بیشتر شده است لذا در برنامه ریزی توسعه هدفمند آموزش عالی، رشته های تحصیلی میان رشته ای و ترکیبی در اولویت هستند .

وی ادامه داد: اولویت وزارت علوم در توسعه آموزش عالی ایجاد رشته هایی است که بازار کار داشته باشند و متناسب با علم روز دنیا و نیازهای جامعه باشند.

معاون آموزشی وزیرعلوم با تاکید بر حمایت از رشته های علوم پایه گفت: چون رشته های علوم پایه در کوتاه مدت به اشتغال منجر نمی شوند با کمبود تقاضا مواجه هستند که برای تشویق دانشجویان برای ورود به این رشته ها باید برنامه هایی داشته باشیم که ایجاد رشته های پیوسته کارشناسی ارشد و دکتری یکی از این راهکارها است.

وی با اشاره به رشد جمعیت دانشجویی و افزایش رشته های مختلف دانشگاه علوم انتظامی امین گفت: این دانشگاه با موفقیت هایی که در عرصه آموزش داشته موفق شده است در مقطع تحصیلی دکتری نیز دانشجو پذیرش کند.

شریعتی نیاسر افزود: در بررسی اعطای مجوز به رشته های تحصیلی دانشگاه‌های نظامی و انتظامی، رشته های تخصصی و کاربردی که در سایر دانشگاه‌های کشور وجود ندارند در اولویت هستند بویژه اگر منجر به جذب نیروی انسانی جدید و افزایش ظرفیت اشتغال کشور بشوند.

کد خبر 3967955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha