۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۵۹

استاندار یزد:

۶ هزار تبعه افغانستانی در مهمانشهرهای یزد سکونت دارند

۶ هزار تبعه افغانستانی در مهمانشهرهای یزد سکونت دارند

یزد ـ استاندار یزد از سکونت بیش از ۶ هزار تبعه افغانستانی در مهمانشهرهای استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی پیش از ظهر امروز در دومین همایش سالانه دفاتر ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سراسر کشور و کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اظهار داشت: علاوه بر مهمانشهرهای موجود در استان یزد که بالغ بر ۶ هزار نفر از جمعیت اتباع افغانستانی در آن ساکن هستند، یک مهمانشهر دیگر نیز در دست احداث است.

وی بیان کرد: در این مهمانشهرها چهار مدرسه احداث شده و یک مدرسه دیگر نیز در حال احداث است و در مجموع ۲۸ مدرسه ویژه اتباع خارجی در یزد وجود دارد که علاوه بر آن بخش قابل توجهی از مدارس دانش آموزان ایرانی نیز از اتباع خارجی پذیرش کرده اند.

میرمحمدی عنوان کرد: در مجموع در حال حاضر ۱۲ هزار دانش آموز تبعه خارجی که عمده آنها افغانستانی هستند، در استان یزد مشغول به تحصیلند و همه امکانات آموزشی نیز در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این خدمات در کنار خدمات بهداشتی و درمانی و بیمه سلامت نشانگر نوع‌دوستی مردم ایران به ویژه مردم استان یزد است زیرا ما برای حقوق انسانی مردم اهمیت قائل هستیم و معتقدیم ارزش‌های انسانی، ارزش‌های معنوی و دینی را نیز متبلور می کند.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: در کشور ما بر خلاف برخی کشورهایی که خود را مدافع حقوق بشر می دانند، برای حقوق انسان‌ها ارزش و اهمیت بسیار بالایی دیده شده و ملاک ما در برخورد با افراد، ملاک‌های انسانی است نه قدرت مداری و اسلحه محوری.

وی یادآور شد: از نظر ما بر اساس ملاک قرآنی، تقوا ملاک برتری افراد است و تقوا تمام عواملی است که انسان را از تعدی و تجاوز به حقوق دیگری منع می‌کند.

میرمحمدی ادامه داد: این آرمان‌ها است که باید در دنیا تقویت شود نه این همه جنایت و خونریزی و درگیری که بر ملت‌های فقیر به نام دفاع از حقوق بشر تحمیل شده است.

استاندار یزد اظهار داشت: برخی کشورها برای اینکه دست به جنایت بزنند اقدام به بهانه‌جویی می‌کنند که مصداق آن استفاده سوریه از سلاح شیمیایی بود در حالی که این ادعا در واقع بهانه‌ای بود برای اینکه بتوانند دست به جنایت جدیدی بزنند.

وی افزود: این جنایات و ستمگری‌ها سبب می‌شود افرادی از خانه‌های خود دور شوند و به زحمت بیفتند در غیر این‌صورت چه دلیلی داشت که در دنیا پناهنده وجود داشته باشد یا جنگ تحمیل شود و مردم بسیاری آواره شوند.

میرمحمدی عنوان کرد: به واقع چرا این افراد و مدعیان حقوق بشر اینگونه مشکلات را بر جوامع مختلف تحمیل می‌کنند اما این امیدواری وجود دارد که ملت‌ها روز به روز آگاه‌تر شوند و تصمیم خود را بگیرند و اجازه ندهند قدرت‌طلبان مسائل نادرست و زیان‌بار را به آنها تحمیل کنند.

به گزارش مهر، دومین همایش سالانه دفاتر ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سراسر کشور و کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان هم‌اکنون در هتل مشیر یزد در حال برگزاری است.

کد خبر 3969132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha