۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۱:۴۶

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات در شرق کشور مطرح کرد:

تلاش برای زنده نگه داشتن زبان فارسی در خارج از کشور

تلاش برای زنده نگه داشتن زبان فارسی در خارج از کشور

مشهد- رئیس دفتر نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در شمال و شرق کشور گفت:تلاش می کنیم تا زبان فارسی را در میان فارسی زبانان خارج از کشور زنده نگاه داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر،حجت‌الاسلام حامد ملکوتی‌تبار در جمع خبرنگاران در مشهد اظهارکرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی متولی امور فرهنگی در خارج از کشور است و در این راستا تلاش می کنیم تا زبان فارسی را میان فارسی ‌زبانان در کشورهای دیگر زنده نگاه داشته و حتی گستره آن را بیشتر کنیم.

وی افزود:از کل بودجه فرهنگی کشور برای خارج از ایران فقط یک دهم به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی داده می شود و به همین علت با وجود ظرفیت‌های بالا و مطالبات قابل توجه، دامنه اختیار محدودتری داریم.

رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در شمال و شرق کشور در ادامه بیان کرد: بخشی از  برنامه‌های امسال سازمان فرهنگ و ارتباطات در بخش مشهد ۲۰۱۷ و انتخاب آن به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده که حدود ۱۲۰ برنامه در دبیرخانه مشهد ۲۰۱۷ ثبت شده است که از این میان ما ۱۰ برنامه را به طور اختصاصی برگزار کردیم و در ۱۱۰ برنامه دیگر مشارکت داشتیم.

ملکوتی تبار در ادامه به روند انتخاب رایزن های فرهنگی اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم فردی که به‌عنوان رایزن به خارج از کشور اعزام می‌شود به مسائل فرهنگی، هنری و زبان فارسی در ایران و در کشوری که اعزام می‌شود، مسلط و متخصص باشد.

کد خبر 3969471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha