۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۴۰

رئیس ستاد انتخابات کشوردر ارومیه:

بسترهای لازم برای حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم می‌کنیم

بسترهای لازم برای حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم می‌کنیم

ارومیه- رئیس ستاد انتخابات کشور در ارومیه گفت: بسترهای لازم برای حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری آذربایجان غربی، علی اصغر احمدی در نشست مشترک مسئولان ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استانهای اردیبل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی که درارومیه برگزار شد اظهارداشت: مقام معظم رهبری تاکید بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی دارند و ما به عنوان مجریان انتخابات بسترهای لازم برای حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم می‌کنیم.

وی با بیان اهمیت حضور و مشارکت مردم در صحنه‌های اجتماعی، ادامه داد: آنچیز که امروز کشور را از خطرات دشمنان حفظ می‌کند، حضور مردم در صحنه است.

احمدی با اشاره به اینکه با وجود برخی مشکلات، مردم تا آخرین لحظه در دفاع از نظام اسلامی و آرمانهای مقدس امام راحل ثابت قدم ایستاده‌اند گفت: مهم‌ترین وجه انتخابات، حضور و مشارکت حداکثری مردم در صحنه و پای صندوق‌های رأی است.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی دارند و ما به عنوان مجریان انتخابات بسترهای لازم برای حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم می‌کنیم.

احمدی با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی ادامه دهنده راه امام راحل و تداوم حیات انقلاب اسلامی است اضافه کرد: در انتخابات عاقبت خودمان را فدای دنیای فردی نخواهیم کرد، حق الناس، حق الناس است و ما امانتدار آرای مردم خواهیم بود.

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور نیز در این نشست آرای مردم را حق الناس دانست و گفت: ما به عنوان مجریان انتخابات امانتدار رأی مردم هستیم.

 رضا زاده با بیان فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار وزیر کشور با ایشان، گفت: مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات فرمودند انتظار داریم انتخاباتی سالم، امن، رقابتی و حداکثری در کشور برگزار شود.

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور ادامه داد: وزارت کشور با رعایت این چهار اصل که مقام معظم رهبری فرمودند انتخاباتی در حد استانداردهای نظام اسلامی و با حضور حداکثری مردم برگزار می‌کند.

رضا زاده با بیان اینکه در انتخابات دور دوازدهم ریاست جمهوری به دلیل حضور جریان‌های مختلف سیاسی، شاهد رقابتی پرشور و تمام قد هستیم، ادامه داد: پیش بینی می‌شود میزان مشارکت مردم در انتخابات حدود ۷۰ درصد باشد که این میزان مشارکت در مقایسه با کشورهای هم رده ایران اسلامی مشارکت قابل قبول خواهد بود.

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور با تشریح فضای انتخابات در کشور گفت: خوشبختانه فضای انتخابات در فضای مجازی بسیار گرم و پرشور است و امیدواریم تا روز انتخابات نیز این شور و گرمی در فضای عینی و میان احزاب نیز پر رنگترشود.

 رضا زاده با بیان شرایط خاص بین المللی و تأثر آن در انتخابات ایران گفت: تجربه نشان داده است دشمنان هر زمان که قصد تهدید کشور را داشتند، حضور و مشارکت مردم در انتخابات بیشتر شده است.

وی با اشاره به وجود اقوام و قومیت‌های مختلف در کشور و زندگی مسالمت آمیز آنان، گفت: اینکه برای انتخابات قومیت‌ها را تحریک کنیم که رو به روی هم قرا بگیرند یا مشارکت را به طرق مختلف پایین بیاوریم، این‌ها ظلم به نظام است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی هم در این نشست با بیان اینکه بدون تردید حضور حداکثری مردم در انتخابات، انتخاب اصلح را در پی خواهند داشت گفت: مجریان انتخابات تمامی سعی و تلاش خود را برای بهتر برگزار شدن هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر رو روستا بکار بگیرند تا شاهد برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و پرشور باشیم.

علیرضا رادفر با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخاباتی و طرفدارانشان باید به قوانین انتخاباتی احترام بگذارند افزود: مردم به واسطه انتخابات در تعیین سرنوشت خود شرکت می‌کنند و باید همگان در عرصه حضور داشته باشیم تا انجام امورات خود را به افراد تسلیم شده در برابر قانون محول کنیم.

وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در تمامی صحنه‌های مختلف سیاسی و انتخاباتی گفت: تمامی مقامات و مسئولان اصلی و اجرایی کشور به‌طور مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند که یکی از امتیازهای مردم ایران و کشورمان نسبت به دیگر کشورهاست.

کد خبر 3969840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha