۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۵۰

وزیر بهداشت:

اثرات زیست محیطی دریاچه ارومیه بر روی سلامت مردم بررسی می شود

اثرات زیست محیطی دریاچه ارومیه بر روی سلامت مردم بررسی می شود

ارومیه – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اثرات زیست محیطی دریاچه ارومیه بر روی سلامت مردم این منطقه بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن قاضی زاده هاشمی پیش از ظهر شنبه  در آیین افتتاح مرکز مطالعات کوهورت (مطالعات نسلی) دریاچه ارومیه در شهر قوشچی اظهارداشت:مرکز مطالعات کوهورت دریاچه ارومیه برای بررسی تغییرات زیست محیطی ایجاد شده بر روی سلامت مردم ساکن در حاشیه دریاچه ارومیه راه اندازی شده است تا اثرات دراز مدت اقلیمی بر روی مردم این منطقه، بررسی شود.

وی با بیان اینکه در این سفر، تعدادی از پروژه های حوزه سلامت افتتاح و عملیات ساخت چندین پروژه مهم دیگر نیز آغاز می شود عنوان کرد: وضعیت شاخص های سلامت در استان آذربایجان نامناسب نیست اما هنوز تا شرایط مطلوب، فاصله زیادی داریم و لازم است از تمام مسئولانی که در جهت توسعه خدمات گام برداشته اند، تشکر کنم.

هاشمی از افتتاح طرح توسعه بیمارستان دکتر قلی پور بوکان، به عنوان یکی از مهمترین پروژه های درمانی یاد کرد که امروز افتتاح می شود وابراز امیدواری کرد که مشکلات باقی مانده حوزه سلامت در استان آذربایجان غربی در دولت آینده برطرف شود و به شاخص های بین المللی در این حوزه نزدیک شویم.

وی در خصوص طرح تحول سلامت گفت: درست است که دولت یازدهم در ماه های پایانی است اما سلامت و طرح تحول سلامت، تازه شروع شده و اثرات طرح های بزرگی مانند طرح تحول سلامت، نیازمند یکی دو دهه زمان است تا به نظام سلامت کارآمدی دست پیدا کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: مهم است که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، بدانیم که نظر کاندیداهای ریاست جمهوری در مورد سلامت مردم چیست و چه طرح ها و برنامه هایی دارند و چه سهمی از بودجه عمومی را به سلامت و نهادهای حمایتی مانند بیمه های درمانی اختصاص می دهند.

هاشمی با اشاره به اجرای ۵۰۰ پروژه عمرانی حوزه سلامت در استان آذربایجان غربی، یادآور شد: در این دولت، دسترسی مردم به پزشک و متخصص و خدمات تخصصی پزشکی افزایش و هزینه های آنها در حوزه درمان کاهش یافت.

در ادامه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرکز مطالعات کوهورت دریاچه ارومیه افتتاح شد.

مرکز مطالعات کوهورت دریاچه ارومیه بعنوان یکی از شاخص‌های مطالعه بزرگ و ملی پرشین کوهورت که در ۱۸ استان کشور راه اندازی شده و امروز در ارومیه نیز دایر شد.

کد خبر 3971270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha