۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۰۴

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس:

لزوم راه اندازی سامانه اشتغال/بیکاری شایسته مردم هرمزگان نیست

لزوم راه اندازی سامانه اشتغال/بیکاری شایسته مردم هرمزگان نیست

بندرعباس - رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس بر لزوم راه اندازی سامانه ساماندهی اشتغال در استان هرمزگان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین هاشمی تختی شنبه شب در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان هرمزگان با بیان اینکه قدردان مدیران استانی که در چارچوب ایجاد اشتغال فعالیت می کنند، هستیم،بیان داشت: طبق آمار اعلام شده مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان ۱۱ درصد است اما برخی دوستان و نمایندگان این نرخ بیکاری در بین جوانان را تا ۳۰ درصد اعلام کرده اند، آنچه برای ما ملموس است وضعیت بیکاری در استان هرمزگان  بغرنج و نگران کننده است.

وی اظهار داشت: 90 درصد مراجعه کنندگان به دفتر بنده و حتی سایر نمایندگان مشکل بیکاری دارند، مدیران هر چقدر در توان دارند برای ایجاد اشتغال تلاش کنید. زیبنده استانی مانند هرمزگان نیست که با داشتن ظرفیت ها و پتانسیل های خدادادی همچنان در ایجاد اشتغال درمانده باشد.

وی عنوان کرد: پیشنهاد می کنم سامانه ای برای ساماندهی و ثبت بیکاران و معرفی به بنگاه های اقتصادی خصوصی و دولتی در استان طراحی و اجرایی شود. از این طریق افراد جویای کار در این سامانه ثبت نام کنند و با توجه به مدرک تحصیلی و تخصص به مجموعه های که اقدام به جذب نیرو می کنند معرفی شوند.

هاشمی تختی ابرازداشت: اصلا زیبا نیست که با نامه نمایندگان افراد جویای کار در ادارات مشغول به کار شوند، الان یک رقابتی بین نمایندگان برای بردن افراد سر کار ایجاد شده است.

جلوی رانت اشتغال برای خانواده درجه یک مدیران باید گرفته شود

هاشمی خاطرنشان کرد: باید یک ساز و کار منظم و قانونی ایجاد شود تا رانت ایجاد نشود و شاهد ایجاد اشتغال برای اقوام و خانواده درجه یک مدیران در دستگاه های دولتی نباشیم. اگر این سامانه ایجاد شود، ایجاد اشتغال عادلانه خواهد شد.

وی افزود: از دولت و مدیران اجرایی حمایت می کنیم و ایرادات را در خفا به آنها خواهیم کرد. همه باید بپذیرم که با تفاهم کارها را پیگیری کنیم. ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس تعهد داده ایم و قسم خورده ایم و اگر نقد و نصیحت می کنیم و درد دل مردم را بیان می کنیم وظیفه ما است و اگر نگوییم به وظیفه مان عمل نکرده ایم.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس اظهارداشت: خودتان را جای کسی بگذارید که کار ندارد و به نان شب محتاج است، انتظار است مدیران تلاش بیشتری داشته باشد.

وی افزود: دو راه حل برای ایجاد اشتغال باشیم. یکی دستگاه های دولتی وارد شوند که با فرایند کوچک سازی دولت مغایر است و برای چابک سازی دولت نباید به دنبال جذب نیرو رفت. راه حل دوم هم این است که سرمایه گذار را وارد عرصه ایجاد اشتغال کنیم با سرمایه گذاری می توانیم اشتغال خوبی را در استان فراهم کنیم.

کد خبر 3971505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha